Gå til innhold

Pappa tok det så dårlig som jeg frykta.. =\

viktoria89

Anbefalte innlegg

Nå i helga har jeg og kjæresten min vært og besøkt familien min..

Skulle fortelle til pappa og søsknene mine at vi skal ha barn...

Pappa ble fly forbanna, hadde ikke ene broren min vært der da så tror jeg han hadde flydd på kjæresten min faktisk.. =\ Han hylte og skreik og var orntli sinna...

Skjønte ikke hvorfor vi ville ødelegge livene våres og hvordan vi kunne være så utrolig dumme at vi ikke hadde beskytta oss..

Han broren min som var der synes det var koselig, mens tvillingen hans reagerte litt sånn som pappa, bare ikke like voldsomt...

Søstrene mine ble også glade på våre vegne, men håpet vi hadde tenkt nøye gjennom det og at de skulle hjelpe oss så godt de kan...

Etterpå var jeg på grava til mamma og *snakket* med henne.. Tror nok pappa hadde vært anderledes og reagert bedre om hun hadde levd...

Har ikke snakka med pappa mer enda, vi dro og sov hos søstera mi den siste natta og dro direkte hjemover i dag...Vet ikke hav jeg skal si til han.. Tror jeg bare bør gi han litt tid egentlig.. så får vi se...

Fortsetter under...

Ja, gi han litt tid, mammaen min ble ganske sint når jeg fortalte at jeg og sambo skulle begynne og prøve, men nå ringer hun hver månede rundt IKM og lurer på om jeg har testet!

Han venner seg nok til tanken etterhvert og blir nok veldig glad i barnebarnet sitt skal du se!

Lykke til=)

Pappa ble også innmari sinna når jeg fortalte det til han. Men han har skjerpa seg nå, og ringer fra tid til annen for å høre hvordan jeg har det, hvordan det går osv. Det går over. Jeg ble kjempestilen av det i begynnelsen, men syns nesten det er verdt det nå når pappa til og med begynner å glede seg til å bli bestefar.

Pappaen min tok det SKIKKELIG dårlig da jeg fortalte at jeg var gravid - det var et rent helvete hjemme! Han banna og han skreik - det endte med at vi ikke snakket sammen på flere uker! Men når det hadde sunket litt inn så vendte han seg mer & mer til tanken - og nå som vesla er født så er han det første til å legge seg ned på alle fire for å tulle med henne! :) Han rett og slett elsker den lille, å det er kjempe morsomt å se dem sammen! Så du skal se at det ordner seg for deg også! :)

Klemmer fra oss <3

Som andre her har sagt, det går nok bedre når han får venna seg til det litt...:) Å bli foreldre er et stort ansvar, og mange reagerer med sinne/vanntro/skuffelse, når de får vite at deres unge datter/sønn skal bli forelder fordi det første som slår en er at "hun/han er jo så ung!". Det er ikke sikkert pappan din "mente" å bli så sint engang, han visste bare ikke hvordan han skulle reagere på sjokket. De fleste vil etter en stund venne seg til tanken, og de færreste er negative til sitt eget barnebarn når fødselen står for døra...:)

Eg er selv 20 år, og eg og kjæresten min planlagte vårt første barn i sommer. Da eg fortalte det til mamma og pappa reagerte de med vanntro...Selv om eg sa det var planlagt, nekta mamma å tro på det, og snakka om abort, at eg måtte gjøre ferdig utdanningen, at vi alltid kunne få barn senere osv. De var ikke sinte, men eg ble veldig såra...Ville jo at de skulle vere like glade som oss! Da eg passerte 3 mnd, og etterhvert begynte å få mage mykna de opp, men de ville ikke snakke mye om bebien i begynnelsen. De bare overså den liksom....Så en dag husker eg vi satt å snakka om andre ting, og plutselig sier mamma "ja, eg har jo vert å kikka litt på barnevogn..." Husker eg ble så utrolig glad, for da følte eg liksom at det var "godtatt". Nå gleder både mamma og pappa seg veldig!

Det tar kansje litt tid med pappan, så vær tålmodig! Du skal nok se at han etterhvert gleder seg til å bli bestefar:) Lykke til!

Annonse

åå så trist! det er synd når foreldre og familie reagerer sånn:( heldigvis fikk jeg masse støtte av mamma,mens pappa bare tuller og spøker hele tiden han syns jeg er allt for ung men han sier det ikke til meg.søsteren min støtter meg men hun syntes vell jeg burde ha ventet..

siden jeg er "alene-gravid" og ung merker jeg at mange syntes det er vansklig og akseptere meg og det syntes jeg er trist:(

håper allt ordner seg for deg da snuppa!

lykke til klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...