Gå til innhold

Min fødselshistorie:)

Anbefalte innlegg

Starter med maserier tors morgen, går med de fram til lørd kveld. Varierer i styrke og antall min mellom men lør kveld øker de endelig i styrke, reiser inn på føden. Blir godt tatt i mot men bare en cm åpn så vi reiser hjem igjen. Søn morgen går slimproppen men har ik vonde rier. Natt til man ligger jeg og kjenner på vonde rier, 05.15 går vannet. Ringer føden og blir bedt om og komme siden vannet var misfarget.

Kom inn 06.30 og har tre cm åpn. Blir koblet til ekg monitor som overvåker babyen. Han har det bra heldigvis. Riene er ganske "trege" så når eg fortsatt har 3cm åpn kl 10, bestemmer de seg for å sette meg på drypp.. Det blir litt mere rier etter hvert, men det føles tregt...

Etter hvert blir det litt guffe på riene og varmeflaske og min kjæres hender er gode og ha da. Har nå stått på gulvet i noen timer så jeg legger meg ned. Kl 12 har jeg 4cm åpn og tenker endelig skjer det noe:)

Jeg ligger og puster meg gjennom riene, kjenner barnet komme, sier ifra.. Jordmor ringer på barnepleier, jeg blir snudd rundt på rygg, opp med ryggen og blir bedt om å presse. en pressri så er gullet mitt født og klokka er blitt 12.34!

Så etter en slow start kom han som en rakett!! Han var 3930gr og 53cm 27.11 en dag etter termin..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7332350-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Når fostervannet er misfarget er det fordi babyen besjer i vannet pga stress. Vanskelig og vite akkurat hvorfor men han hadde navlesnora rundt halsen, så jordmoren mente det var derfor: Men babyen får en elektrode på hodet som registrerer hjete rytme så de blir veldig passet på. Vi følte oss veldig trygge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...