Som Natt & Dag Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg har fra jeg var 13år hatt problemer med hormoner, fikk ikke mensen men øktskjeggvekst da jeg kom i puberteten, den gangen var ikke PCO noe man hadde mye kunnskap om, men legen min skjønte jo at noe var veldig, veldig galt siden jeg hadde enorme mengder testosteron og lite østrogen. han sa at jeg trolig ikke noengang ville kunne få barn, osv, men for å bremse den 'mannlige' utviklingen ble jeg satt på Diane, det tok ikke lang tid før jeg fikk pupper, lysere stemme, mindre hissig temperament og tilslutt mensen også. Hårveksten stabiliserte seg, men forsvant ikke, og dum som jeg var begynte jeg å bruke blekningskremer, hårfjerningskremer, voks, barbere og nappe. Har vært hos mange hudleger opp igjennom årene, og ingen har egentlig vært enige om hva som var best, noen sa at det ene var bra og det andre var fy, mens en annen lege kunne si det stikk motsatte noen mnd senere. Jeg har i 3 år gått og tatt elektrolyse 2 dager i uken uten at dette har hjulpet nevneverdig. Da jeg var 18 ble jeg gravid etter å ha slurvet med Diane, dette var et stort sjokk, for jeg kunne jo ikke bli gravid??? Desverre kunne jeg ikke beholde barnet både av medisinske grunner og pga livssituasjonen min, så jeg tok det tunge valget å fjerne spiren. Jeg fortsatte å ta Diane. frem til jeg giftet meg som 22 åring, hadde god tro på at jeg skulle bli gravid. Men det skulle ikke være så lett, jeg raste opp 30kg i vekt i løpet av 3 mnd etter å ha sluttet med Diane, jeg ble gravid men spontan aborterte gang på gang, kroppen min ville ikke godta de små spirene. Tilslutt fikk jeg utredning på Ullevål, og de satt fort diagnosen PCO. Jeg fikk etter noen mnd en resept på Pergo, men oppdaget at jeg var gravid før jeg rakk og løse ut resepten på apoteketm og tenk denne gangen gikk det, jeg fikk en flott sønn, unnfanget på naturlig måte. Hadde masse komplikasjoner under svangerskapet, men det gikk jo bra. Noen mnd etter fødsel døde faren min pga blodpropp, og moren min har hatt flere tilfeller av blodpropp de siste 20 årene, hun er derfor avhengig av blodfortynnende, jeg er kraftig overvektig, jeg er til daglig en røyker, og jeg blir 30 om snaue 3mnd. Av disse grunnene turte jeg ikke å begynne på Diane igjen etter fødsel, jeg var redd for å klusse med hormonene mine. Jeg har for første gang i livet hatt regelmessig mens siden jeg fikk sønnen min. Og nå er jeg altså gravid igjen, er i uke 13. Siden jeg ikke har tatt diane på drøye 4 år har hårveksten min eksplodert, starter desverre dagen med å måtte barbere hake og hals. Har også økende hårvekst ellers i annsiktet og har tilnærmet mannlig behåring på kroppen, føler meg allt annet enn femenin. Nå har jeg endelig en såpass god økonomi at jeg har råd til hårfjerning med laser, føler at det er ganske kritisk med annsiktet. Vet at det er best å gjøre dette om vinteren med tanke på UVstråling, jeg har i tilegg en hudtype som gjør at jeg får stygge mørke arr av det aller meste. Jeg har ikke kjempe hastverk med å fjerne kroppshår, men annsiktshåret vil jeg bli kvitt så fort som mulig. Men jeg er usikker på om dette vil være risikabelt for min lille spire? Bør jeg vente ett helt år til? Har tenkt til å snakke med Jordmor/fastlege og hudpleier om dette, men lurer på om noen der ute har peiling på om laserbehandling i annsiktet kan være risikabelt når man har spire i magen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7332134-h%C3%A5rfjerning-med-laser-er-dette-mulig-%C3%A5-gj%C3%B8re-mens-man-er-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå