Gå til innhold

"Cord Blood Banking / Stamceller"--andre som bor i USA?

NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Vi har ennaa ikke bestemt om vi reiser til Norge foer barnet blir foedt eller om vi blir i USA, der hvor vi bor naa. Jeg er bare i 8. uke av svangerskapet--og allerede har mannen min og jeg faatt ca. 5 brosjyrer om "Cord Blood Banking"--aa tappe blod fra navlestrengen til barnet som kan brukes som stamceller senerer i livet. I brosjyrene staar det at i et av to hundre tilfeller kan disse cellene brukes til aa hjelpe enten barnet eller et familiemedlem med f.eks kreft. Senere i barnets liv kan det vaere andre sykdommer som kan kureres.

Vi er veldig i tvil, men har jo begynt aa tenke paa dette. Det er sannelig dyrt--1700 dollar pluss 125 dollar som aarskontigent. Men samtidig--det hoeres jo ut som om det kan vaere veldig nyttig for barnet aa ha senere i livet--gjoer vi ikke dette og barnet faar en sykdom som kunne ha blitt kurert med stamceller sitter vi der med skjegget i postkassa...

Hva mener dere andre som bor i USA? Kommer dere til aa gjoere det? Og hva hvis vi flytter til Norge til foedselen? Har man mulighet for aa sanke stamceller fra navlestrengen i Norge? (Regner med at man ikke har det) Hvis ikke, loeser jo det jo egentlig litt av problematikken rundt dette--og samtidig er dette kanskje en mulighet vi burde benyttet oss av? Eller? Er veldig usikker...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...