solstorm Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei på deg! Jeg lager en skravletråd for oss jeg, håper det er ok? Jeg håper det blir en lang tråd etterhvert!!! :-) Hvordan går det med deg og har du fått noen tids mot kvalmen? Jeg er jo ikke kvalm derfor har jeg heller ingen tips, men jeg har hørt at ingefær skal være kvalmedempende og at man prøver å spise små, men ofte måltider, mend et vet du vel allerede...? Jeg har hatt en super helg! :-) På fredag sovnet jeg tidlig som vanlig og det var godt å slappe av hjemme. Samboer var jo på julebord hvor hun storkoste seg... Lørdag gikk vi lang tur med hundene og deretter dro vi i 30årsdagen til en venninne. Vi fikk fortalt alle vennene mine at jeg er gravid igjen, og alle ble kjempeglade. De mente at nå ville det nok gå bra siden alt hadde gått fint så langt og siden vi hadde sett den lille på ultralyd, så da krysser vi fingrene for det... :-) Jeg ble fort sliten av å være på fest og dessuten var jeg sjåfør så vi dro relativt tidlig hjem, var hjemme klokka 12 om natta og det er sent til å være meg for tiden... I dag har vi vært på juleverksted hos en kollega/venninne. Vi har laget pepperkaker og laget forskjellige juleting, jeg kom nettopp hjem og er klar for sengen, men dette har vært en veldig hyggelig helg! Det er bra å kunne fylle dagene med noe for da går tiden fortere, je får bare prøve å slappe av når jeg får muligheten. Du får kose deg på middag hos din far!!! Snakkes snart! .... - og ja, jeg er klar for BIMtreff i januar jeg!!! :-) Jeg håper det er enda flere som melder seg på! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei på deg Solstorm! Ja, det var smart å lage en egen skavletråd :=) Litt enklere sånn! Hihi! Nei den kvalem gir seg ikke, ser det ut til. Det er helt grusomt.. Men som min samboer sier " Det er verdt det, det er verdt det" .. Veldig lett for han å si, som ikke opplever kvalmen på kroppen hver dag, hver time, hvert sekund. Uff! Jeg føler at jeg klager noe innmari til han om dagen. Spesielt i helgen, har jeg følt det sånn. Han jobber om nettene og skal gjøre det til og med torsdag denne uken. Hvilket fører til at jeg er alene hjemme, og blir sittende å gruble og tenke.. Og da kommer klagingen og sytingen.. Uff! Jeg har sagt til meg selv at jeg skal ta med sammen! Så hyggelig at dere har fått fortalt det til venner :=) ! Kan tenke meg at de ble glade på deres vegne! Et lite barn er stort sett alltid en hyggelig nyhet :=) fin måte å fortelle på også, når man har "alle" samlet rundt seg! har ikke helt tenkt på hvordan jeg skal fortelle det til våre venner enda. Men kommer vel på noe. Har tenkt at jeg ikke vil fortelle noe før etter neste UL som er 8.Januar, da har vi passert uke 12 og fått svar på om alt er i orden etc. etc. Vi skal tilbake til Carsten Trolle :=) Husker ikke helt om vi sa at vi brukte samme legen! Hihi! Han var hyggelig da! Juleverksted hørtes koselig ut. For å komme i rette stemningen til Jul! Jeg og lillesøster skal bake pepperkaker på lørdag, vi. Det ser jeg frem til! Det er ikke veldig mye som minner om at julen er rett rundt hjørnet. Spesielt ikke når man ser ut av vinduet og ser bare grønt! uff, håper virkelig det kommer litt snø, slik at vi får litt julestemning! Skal dere feire julen i Oslo? Eller reiser dere hjem? Vi skal feire på Sætre ( 40 min ca i bil fra Oslo ) hos min kusine. Så dit kommer hele familien! Det er deilig at det er litt sol idag da- jeg tenkte at jeg skulle ut å gå meg en tur i det flotte været. Må nyte det mens jeg kan. Samboeren kom hjem for ikke så lenge siden og han var trøtt som en strømpe og ligger nå å snorker. Så nå skal jeg ta på varme klær og gå en liten tur! Kunne ønske at jeg også hadde hund(-er)! Hva slags hunder har dere? Jeg har bestandig vært utrolig glad i hunder. Men vi bor i en loftsleilighet og når vi ikke er gravide, så er vi stort sett alltid på farten :=) så en hund ville ikke hatt noe godt hjem hos oss. Men på den andre siden, vi bor rett ved marka, og det er veldig koselig å ha med seg en hund på tur! Du får ha en fin dag så lenge, kjære Solstorm! Så snakkes vi snart! Stor klem til dere :=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7335607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstorm Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg skjønner deg godt jeg, det kan ikke være noe behagelig i det hele tatt å være kvalm hele tiden - selv om det jo på en måte er verdt det.... Det er godt å få støtte og man må jo få lov til å si i fra om man ikke føler seg bra!!! I dag har jeg hatt en travel dag! :-/ Kasper, den ene hunden min, ble bitt av en stor hund i går før vi skulle på juleverkstedet. Kasper gikk i bånd og den andre hunden var bundet fast, men klarte å slite seg løs og gikk til angrep. Kasper fikk en dypt, stort sår på "skulderen". Vi dro innom vetrinæren i går, men siden det kostet så mye ved akutthjelp utenom åpningstid på søndag foreslo vetrinæren at vi skulle følge med på ham til i dag. Han spiste frokosten sin til morgenen i dag, men han klarte nesten ikke å gå til jobben min og da ville han bare sløve, han som bruker å hilse på og leke med alle kollegene mine. Derfor dro jeg tidlig fra jobb, sjefen sendte oss av gårde. Hos dyrlegen fikk Kasper 4 sprøyter og fikk renset såret. Nå må han gå på en antibiotikakur og smertestillende i tillegg til at han må gå rundt med en stor krage på halsen... Jeg blir så sint på arrogante hundeeiere som ikke kan passe på hundene sine, og ikke unnskylder seg en gang... Heldigvis kom samboeren og hentet oss og kjørte oss hjem. Deretter til en hyggeligere nyhet: Nå er jeg offisielt gravid. Jeg var på svangerskapskontroll hos legen min i dag og fikk fylt ut helsekort for gravide etc. Synes ikke du også at det er litt rart å bli spurt om trossamfunn når man er gravid, hvilken betydning har det for svangerskapet og fødselen??? Som du sikkert har skjønt har jeg kvinnelig samboer, vi inngikk partnerskap i fjor. Vi brukte en inseminasjonsklinikk i København som heter Storkklinikken. Dette var mitt fjerde forsøk, jeg var gravid en gang tidligere men hadde en SA. På helsekortet står det nå ukjent farskap, og på navn til far står det "Ukjent Ukjentsen" - fordi det må stå et navn - litt komisk - både legen og vi fniste litt av dette. Uansett skal min samboer stebarnsadoptere barnet senere siden loven er slik at hun ikke automatisk blir medmor... Vi har 2 hunder og 2 katter, alle er cirka 2 år. Kasper er blanding av flatcoated retriver, elghund og haldenstøver, Nelly er en border collie blanding, og kattene Sushi og Myszka (som betyr Lille Mus på polsk) er vanlige huskatter. Det er utrolig koselig med dyr, men det er jo selvsagt mye ansvar og ikke minst dyrt når man har slike vetrinærutgifter som i dag... Jeg har heldigvis muligheten til å ta med meg hundene på jobb når det passer meg. Samboer jobber stort sett ettermiddags- kvelds- og nattevakter og da har hun vært mye hjemme på dagtid. Det har derimot forandret seg nå fordi hun nå i tillegg går på skole på dagtid. Hun har jammen bein i nesa og jeg håper bare at hun ikke sliter seg helt ut... Nei, nå skal jeg slappe av litt og deretter gå tur med hundene... Du må ha en fin ettermiddag!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7339519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 4. desember 2006 #4 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei Sonia! Jeg blir så glad når jeg logger meg på og ser at du har svart :=) Det skal ikke mer til for å glede en gravid jente, gitt! hihi! Uff, det var synd å høre om Kasper da! Helt enig, at det kjempeprovoserende med hundeiere som ikke følger båndtvangen. Det er folk jeg mener ikke burde hatt hund, om de ikke klarer å ta hensyn til andre hunder og andre mennesker. Det er godt å høre at det går bedre med han nå da! Jeg skjønner at dere er glad i dyr :=) Jeg har virkelig lyst på hund, jeg også. Men samboer har sagt at vi må vente til vi flytter i hus. Jeg er forsåvidt enig med han. Så morro å høre at du er offisielt gravid!! Gratulerer!! Det må være en god følelse! Vi skal på onsdag, og ser frem til det! Jeg viste faktisk ikke at legen spør om trosamfunn! Hm... Jeg syns uansett at ikke det teller! Det er ikke det som får oss gjennom svangerskap eller fødsel! Jeg er glad på deres vegne at den lille endelig satt :=) Dersom det ikke er for personlig å spørre om: Hvor lang tid brukte dere på 4 forsøk? Du trenger selvsagt ikke svare dersom du ikke vil. Jeg syns det er koselig at dere skal ha barn! Hygglig å høre at samboeren din skal adoptere barnet også. Jeg er selv adoptert fra Korea. Det viktigste for barnet er at det har foreldre som er glade i hverandre. Ikke om det er en pappa og en mamma, eller to mammaèr. Et barn er like mye elsket uansett, er min mening! Det er så utrolig spesiellt å være gravid! Jeg elsker følelsen, samtidig som jeg hater å være kvalm! Hihi! Men det er en helt utrolig følelse! Den kan ikke beskrives! Trives du med å være gravid? Kanskje dumt spørsmål , men mange føler det ubekvemt. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd! Når fikk du 2. svangerskapskontroll hos legen din? Jeg lurer på hvor lang tid det er vanlig å la gå mellom? Har dere forresten bestilt UL i uke 12 hos C. Trolle? Vi skal og jeg teller ned dager til vi skal dit! Gleder meg til å se min lille hjerteknuser igjen :=) Nå er min samboer gått på nattevakt igjen, og jeg skal slappe av på sofa`n med en film. Husker ikke om jeg sagt det, men samboeren min jobber som vekter. Det er hans siste uke nå, så det skal bli deilig å ha han hjemme hver kveld. Han skal begynne å jobbe som kjølemontør igjen etter nyttår, så da er det vanlig 8 til 4 jobb. Som jeg ser veldig frem til.Hva jobber din samboer med? Ha en fin kveld :=) Så snakkes vi snart igjen! Stor klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7343315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstorm Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei! Jeg blir også glad for å få svar! :-) Jeg skal prøve deg igjen å svare nå, men maskinen på jobb er utrolig treg i dag... Jeg har lest at arbeidssituasjonen din ikke er bra i det hele tatt, og det er jo forferdelig trist synes jeg. Hva er det for noe med sjefen din som gjør at hun stikker kjepper i hjulene for deg og prøver å presse deg ut av jobben? Hun skaper jo ikke noe godt arbeidsmiljø i det hele tatt og som sjef bør man jo ha plikt til å bidra til det!!!?!!!! Når det gjelder trossamfunn, sa legen at hun spurte om det fordi det skulle være med på alle mulige statistikker akkurat som om man har høyere skolegang og man er førstegangsfødende osv. Det er faktisk litt morsomt å lese at du er adoptert, fordi det er jeg også - fra India! :-) Samboeren min er polsk, men har bodd her i mange år. Hun jobber som miljøarbeider, men utdanner seg innen design nå. Hun er egentlig utdannet polsk filolog på universitetet, men det er ikke bruk for den slags i Norge, i alle fall ikke i fulltidsstilling... Jeg brukte cirka et halvt år på 4 forsøk, jeg hoppet over en måned i sommer og kom litt ut av det i forbindelse med SAen... Uansett har det jo gått fort da. Samboeren min har tenkt å prøve neste år, det var egentlig hun som skulle ha prøvd nå, siden hun er eldst. Hun er 33 år og jeg 31 år. Hun hadde desverre en del muskelknuter som må operes bort, hun har hatt 2 inngrep allerede og må i alle fall ha et til. Siden samboeren min måtte vente, ble vi enige om at jeg heller kunne forsøke, selv om tanken var ganske uvant... - men på en måte er vi jo ganske heldige da siden vi er to jenter som har mulighet til å prøve og bli gravide... ;-) Jeg er glad for at holdningen din er at et barn blir like mye elsket uansett om det har en pappa og en mamma, to mammaer eller to pappaer. Jeg tror oppveksten for barnet kan bli mye enklere og man slipper som foreldre å bekymre seg for mobbing etc. Heldigvis har samfunnet endret seg mye til det positive i de senere årene. Jeg vet at min familie, og våre venner er veldig glade på våre vegne, og det er mange som sier rett ut at de vet at barnet vi får kommer til å få det utrolig bra og at det blir høyt elsket. Det kan jeg jo skrive under på, og det er også dypt ønsket!!! Siden det i utgangspunktet ikke var meg som skulle være gravid (først), var tanken noe uvant. Samboeren min sier at det forsvant som dugg for solen etter første inseminasjonen, og at jeg ble helt tussete og fikk babydilla. Jeg er så glad for det lille livet som vokser inni meg, og jeg ser det for meg at jeg, samboeren min og jeg er en liten lykkelig familie. Det eneste er at jeg ikke føler meg særlig gravid og ofte lurer på om det er noe liv inni her i det hele tatt... :-/. Jeg vet at jeg må slutte å bekymre meg, men det er ikke lett. Det er vel derfor jeg vil på ny ultralyd ved tolv uker, men samboer synes jeg overdriver litt og vi har ikke bestilt ny time ennå... Du må hilse din samboer - og ønske ham lykke til i ny jobb! :-) Det må være fint å ha ham hjemme etter klokka fire... Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7348281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 6. desember 2006 #6 Del Skrevet 6. desember 2006 God morgen, Sonia! Først må jeg bare si at det var morsomt at du også er adoptert! Hihi! Hvor gammel var du da du kom til Norge? Jeg var så vidt 6 mnd, da jeg kom fra Sør Korea. Jeg har faktisk aldri vært tilbake i Korea, har hele tiden sagt at det endrer seg sikkert når jeg får barn selv en gang. Men jeg føler faktisk ikke for å reise tilbake enda. Hm.. Rart det der! Jeg har aldri tenkt over at jeg er adpotert, før nå når jeg ble gravid. Jeg har tenkt til på medisink historie i familien min etc. Men så kom jeg på at jeg er jo adoptert, så jeg har ikke peiling på hvilket sykdomer evnt som ligger i den opprinnelige familien min. Når det gjelder arb.situasjonen min så er den til å bli gal av. Sjefen min, som for øvrig har 2 barn selv, er så lite hyggelig. Hun har vistnok bestemt seg for å gjøre alt for å få meg bort derfra. I tillegg bare maser hun og finner opp ting, som jeg liksom skal ha gjort, eller ha sagt. Noe som selvsagt ikke er tilfelle. Jeg forstår virkelig ikke noe. På en side har jeg lyst til å bare si opp nå, for å slippe det stresset og presset med mas fra henne. På den andre siden, kan jeg ikke gjøre det, ettersom om da vil jeg ikke ha jobbet 6 av de siste 10 månedene for å få rett til permisjonspenger, eller hva det heter. Jeg skal snakke litt med legen min idag, og kontakte trygdekontoret og høre hva jeg evnt. kan gjøre. For sånn som det er nå, så er det bare en ekstra belastning for meg og kroppen min. Når det gjelder formen min så er den ikke blitt bedre ( Gud, som jeg klager ) Har fått prikkniger i venstre fot. Det prikker når jeg ligger, når jeg sitter, når jeg går. Har forsøkt å ligge med benet høyt oppe, uten hell. Det verste er faktisk når jeg skal sove. I tillegg har jeg en del ryggsmerter. Og kvalmen selvsagt :=) Trøster meg med at det vil bli bedre om ikke så lenge :=) Motivasjonen er på topp, ihvertfall! Takket være samboer`n som holder motet oppe og sørger for at jeg vet at jeg ikke er alene om dette! Jeg vet det er lett å si, men vi må prøve allikavel : Tenke possitivt! Ellers kommer vi til å bli gale! Vi må ha troen på at den lille i magene våre har det bare bra :=) Ellers kan det hende vi påvirker den lille med stresset vårt. Vi skal på 1 svangerskapskontroll i ettermiddag. Jeg lover å logge med på å fortelle hvordan det går! Snart er jeg også offisielt gravid! Hihi! Morro å tenke på. Jeg har skrevet ned en del spørsmål jeg skal stille legen min. Det er liksom endel som samler seg opp. Hvordan har dere valgt å gjøre det? Tar dere noen kontroller hos legen og noen hos jordmor,eller? Jeg er litt usikker på hvordan vi ønsker å gjøre det. En annen ting, har dere søkt om fødeplass? Hvor? Vi ønsker oss til Ullevål, og regner med at vi søker idag hos legen. Men,men, får se hvor de har tid til å ta oss inn :=) Ha en fin fin fin dag, kjære Sonia og den lille! Stor klem fra en spent Linn :=) Snakkes etterpå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7361799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstorm Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei Linn! Du må ha masse lykke til på kontrollen idag, jeg håper på en rapport for hvordan det har gått!!! Stakkars deg som ikke er i form, du går igjennom veldig mye nå synes jeg, både på jobb og når det gjelder symptomer. Jeg håper du klarer å holde humøret oppe, det virker jo slik da og det er supert!!! - jeg er imponert!!! :-) Hun sjefe din virker ikke god, og et hun gjør er jo ikke lov, er du fagorganisert? Dette her bør du få hjelp til, usanne beskyldninger er noe av det verste jeg har hørt!!! :-( Hos meg er det det samme vante dvs. INGEN SYMPTOMER, og jeg begynner å bli nervøs igjen. Jeg bestilte ny ultralyd hos Carsten Trolle i dag, jeg skal dit den 2 januar.... Jeg gru-gleder meg.... Jeg blir mer nervøs av å lese om alle de her inne som det ikke går bra for, spesielt med tanke på MA... Jeg vet jeg må tenke positive tanker, men det er så vanskelig når jeg ikke kjenner noenting... I dag er jeg forresten 9+0, fortsatt 3 og 1/2 uke til jeg skal på ultralyd... :-/ Når er det dere skal tilbake? Jeg kom til Norge da jeg var 4 år, og jeg også har tenkt at dette må jeg har arvet av (adpotiv)foreldrene mine helt til jeg innser at det jo ikke er mulig... :-) Jeg har også tenkt på min eventuelle medisinske historie, og tenker ekstra mye på det i forhold til at det også er en anonym donor med i bildet, men han er i alle fall sjekket, dobbeltsjekket og trippelsjekket og jeg føler meg frisk som en fisk... :-) Jeg var i India i 1991 sammen med mamma, pappa og søsteren min, da var jeg vel 14 år eller noe sånt, jeg følte meg kun som en turist. Samboeren min og jeg var i India igjen i hele januar i år som backpackere og det var rett og slett en kjempeopplevelse, jeg er glad for at jeg har reist til India igjen, men jeg føler ikke noen tilknytning til landet, men det er greit å få et bilde på hvor jeg kommer fra og se utviklingen i landet etter flere år. Vi snakkes snart, og igjen lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7362175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 6. desember 2006 #8 Del Skrevet 6. desember 2006 Nå ble jeg glad når jeg så at du hadde svart allerede :=) Vi skal tilbake til UL hos C. Trolle 8. Januar, så det er lenge til da. Vi er 7 uker og 6 dager på vei idag, og jeg er helt enig, det føles som en hel evighet til neste UL, og bekreftelsen på at alt er i orden med den lille. Jeg tenker at så lenge jeg har alle de symptonene jeg har så må det være et godt tegn. Men på den andre siden MA kan man fortsatt oppleve. Bank i bordet, vi må holde motet oppe, Sonia! Ikke sant? Tenke gode, glade og positive tanker, begge to! Ha en fin dag til vi snakkes :=) Og husk, tenk positivt! Hihi! Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7362297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 6. desember 2006 #9 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei, hei! Nå har jeg nettopp kommet meg hjem fra 1. svangerskapskontroll. Morro å være offisielt gravid, jeg også :=) Alt var bra i følge legen. Blodtrykk, blodprosenten, jerninnhold, etc etc. Så jeg er kjempefornøyd nå :=) Jeg fikk også noe kvalmedempende som jeg skal om kvelden. Så jeg håper det hjelper. I tillegg ble jeg syemeldt til neste svangerskapskontroll 10.01.07, grunnet svangerskapsplager generelt. Så nå tenker jeg sjefen min blir glad og fornøyd når hun hører at jeg er sykemeldt enda lengre. Legen min sa forresten at en sykemelding holder, hun trenger ingen bekreftelse på dette. ( at jeg ikke kan komme på møte på jobb ) Jeg er bare glad alt sammen er bra :=) Ha en fin kveld videre og husk å tenkt positivie tanker, sonia! Stor klem fra, Linn og den lille i magen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7366522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstorm Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 6. desember 2006 God kveld! Gratulerer med din offisielle gravide status!:-) Jeg håper du blir mindre kvalm nå. Så bra for deg at du er sykmeldt til neste svangerskapskontroll, godt å kunne slappe av fra jobben og sjefen... Jeg har ikke fått noen ny dato for svangerskapskontroll, jeg fikk bare beskjed om å komme før jul for å ta en celleprøve for det hade visstnok ikke blitt gjort før... Huff jeg gruer meg, jeg liker absolutt ikke gynekologiske undersøkelser, jeg synes de er ubehagelige og jeg spenner meg... :-( Har du fått noen informasjon om jordmor? Det har ikke jeg, men legen må veil ha et tilbud?!? Jeg får skrive ned spørsmål jeg har underveis jeg også og stille dem neste gang jeg skal til legen. Jeg prøver virkelig å tenke positivt, men du skjønner kanskje at det er ganske frustrenede å ikke kjenne noenting? Det er jo selvsagt bra om jeg hadde visst at alt stod bra til... - hadde bare noen kunne ha gitt meg noen beroligende ord... Vi ønsker forresten fødeavdelingen på rikshospitalet fordi både jeg og samboeren har tilknytning til riksen tidligere... :-) Du må ha en fin kveld!!! Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7368183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 6. desember 2006 #11 Del Skrevet 6. desember 2006 Ja, det er deilig å kunne slappe av og være sykemeldt. Nå håper jeg det blir litt bedre vær, så jeg kan komme meg litt ut å gå noen turer :=) Har ikke fristet så mye i regnværet som har vært den siste tiden. Jeg slipper å ta celleprøven, jeg. Jeg er nemlig med i et kreftprosjekt. i den forbindelse oppdaget de unormal celledeling, som førte til at jeg måtte operere bort en del av livmorhalsen. I og med at jeg nylig gjorde det, trenger jeg ikke å ta en slik prøve nå. Nei, jeg fikk ikke noe info om jordmor. Men det kommer vi til på neste kontroll. Jeg tror jeg kommer til å gå hovdesakelig til legen min. Hun er veldig dyktig, og vi har et veldig godt forhold. Men det kan jo lønne seg med en time hos jordmor også. Hvordan har du tenkt til å dele opp kontrollene? Jeg skjønner deg godt, når det gjelder å tenke positivt. Innrømmer at jeg ikke alltid gjør det jeg heller. Men jeg prøver. Eller så blir jeg bare gal av å tenke... Forsøk ihvertfall å tenke positvit, kjære deg :=) Vi snakkes! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7369462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstorm Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 8. desember 2006 God morgen! Hvordan er formen! Beklager at jeg ikke skrev til deg i går, men var så sliten... Dessuten var jeg litt nervøs fordi jeg fikk noe brun utflod/spotting sammen med mensmurringer, det skal ikke mer til å gjøre meg litt redd... I dag virker som om det er forsvunnet igjen, får håpe det bare er livmoren som vokser og som gjør at jeg føler disse murringene. Jeg er så glad for at det er fredag, men det kommer til å bli en lang dag på jobb... I dag skal vi på thairestaurant og spise, og kjøpe resten av julegavene (om vi rekker og orker i julerushet). Jeg HATER å handle i kø..., det er en av ulempene med å bo i Oslo! Resten av helgen er det bare avslapping, og så jobb på mandag og deretter en uke ferie - JIPPY!!! Vi hadde bestilt reise til Egypt og jeg gledet meg til sol og varme, til å se Luxor og pyramidene og snorkle ved korallrevene - men den gang ei! :-( Sjefen min, moren min og legen min mente at det ikke var så lurt å reise dit de første 12 ukene når mane r mest sårbar... Derfor ble turen avbestilt, og nå skal vi nyte ferien på en hytte på Beitostølen. Det blir sikkert hyggelig det også. Samboer skal stå på snowboard og jeg har tenkt å gå lange turer med hundene! :-) Om ikke du hører fra meg er det fordi det ikke er internettilgang... Har du noen planer for helgen da? Jeg ønsker deg uansett en god helg! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7387839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwholeNewWorld Skrevet 8. desember 2006 #13 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei på deg :=) Vet du hva? Formen min er overaskende bra! Den har vært det de to siste dagene. Jeg har fått de kvalmedempende av legen min, og de tror jeg jammen gjorde susen! Tar en liten pille før jeg legger meg. De har en søvndyssende effekt også, og førte til at jeg sov 15 (!) timer igår.. Det var helt utrolig å våkne og føle seg uthvilt! Kvalmen har faktisk blitt noe bedre og! Så nå føler jeg med mye bedre :=) Uff, ja, det med blødninger er ikke noe særlig. Jeg forstår godt at du ble litt redd. Men som du sier, så er en stor og god mulighet, at det er livmoren som vokser. Et bra tegn at det er borte idag da. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Jeg får dårlig samvittighet når du nevner julegaver. Jeg har ikke hatt ork til å starte enda, jeg. Litt vel sent ute i år. Enda jeg lover meg selv hvert år " Ja, jeg skal starte tidligere neste år .... " - men sånn blir det aldri noe av. Hihi! Uff, så synd det ikke ble noe reise på dere da. Egypt hørtes kjempespennede ut. Har du vært der før? Det har ikke jeg. Men kunne veldig gjerne tenke meg å reise dit. Å oppleve pyramidene og hele kulturen. Jeg har studert kunst og kunsthistorie i 3 år og syns Egypt er kjempeintressant. Sa legen din at du ikke burde reise? Samboer og hele familien hans og jeg vi reiser til Marokko ( svoger`n til samboer er marokansk, så vi skal beøske hans familie der ) i romjulen og blir borte en uke. Vi runder 12. uke mens vi er der nede. Legen min sa at dersom jeg fortsatt var like kvalm og dårlig, burde jeg ikke reise. Men at det allikavel ikke var noe medisinsk grunn til at jeg ikke kunne / burde reise. Det eneste er at jeg må være ekstra nøye på å drikke vann kun fra flasker, ikke spise salat, kjøtt må vøre gjennomstekt etc. Så jeg regner med å kunne reise. Men på den andre siden, så det jo helt sant at de 12 første ukene er da man er mest sårbar... Uff, ikke lett. Men dette er liksom en julegave fra svigermor til meg. Må nesten bare se an formen mot romjulen. Uansett så har jeg ikke tenkt til å være kvalm så lenge til :=) ( Som om jeg kan bestemme det selv ) Hihi! Beitostølen er hyggelig det oså da! Har derre leid hytte eller har dere? Jeg kunne virkelig tenke med en tur til fjellet jeg også. Tror jeg kunne hatt godt av litt frisk fjelluft og fått meg noen fine turer :=) Vi har ingen planer i helgen. Tanten og onkelen min kommer på besøk, så vi skal spise middag sammen de i kveld. Imorgen er det pepperkakebaking hos pappa med lillesøster og kjærsten hennes. Det er en tradisjon vi har i familien. Så det blir koselig. Ellers skal vi bare slappe av. Om formen min fortsetter å være på topp , tenke jeg å ta med mannen ut å spise middag. For å kose oss litt ekstra. Vi får se! Ha en riktig god og avslappende helg, Sonia! Og ta vare på deg selv! Stor klem fra, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7331107-awholenewworld-og-solstorms-skravletr%C3%A5d/#findComment-7389834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå