Gå til innhold

hjelp! ang pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg klarer ikke pumpe mer enn 60ml pr gang på begge puppene. gjør ejg noe galt eller kan det være slik at det bare ikke går? det er nemliog mer der det kommer fra for hun kan spise lenge etterpå.,har pumpet avogtil for at pappan skal få mate. og nå vil jeg ut en tur, men klarer ikke pumpe nok til ett måltid, og har ikke lyst til å gi mme.(ikke at det er noe galt i det)

jeg har nok melk, for hun legge på seg som hun skal og jeg lekker som en sil om hun utsetter et måltid.

har jeg bare ikke fått teken på puming? noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner igjen situasjonen!! Har nok til henne jeg og,hun er ei lita bolle, men lite som kommer ut år jeg pumper... Vet det finnes en nesespray du kan få resept på hos legen, som skal hjelpe utdrivingsrefleksen og det skal da være lettere og pumpe ut melka. Har ikke prøvd den selv, men ei venninne av meg har testa den, og den funka bra!

Skrevet

Er bare utdrivingsrefleksene dine som er litt trege, det er mine også siden de ikke stimuleres like mye som når babyen suger. Bare å holde ut så kommer det etter en stund. Sett deg ned og se på tv mens du pumper eller noe annet avslappende.

Skrevet

la barnet ditt suge litt i starten....kanskje litt slemt,men med en gang du kjenner denne utdrivningsrefleksen, begynne du å pumpe....det hjalp meg veldig.da kommer det fort om mye:)

Skrevet

Det kommer kanskje an på når du pumper? Noen synes det er best å pumpe samtidig som de ammer, da er utdrivningsrefleksen i gang og melken flyter lettere... Jeg pleier alltid å vente litt etter amming før jeg pumper, slik at kroppen skal rekke å produsere mer melk. Pumper da for eksempel 2-3 timer etter siste amming, fra det samme brystet som hun drakk fra sist. Pumper og pumper helt til jeg kjenner melken kommer (utdrivningsrefleksen gjør at det spruter ut). Da klarer jeg som regel å pumpe 100-130 ml fra ett bryst. Neste gang jeg ammer gir jeg gullet det andre brystet, hun tar som regel bare ett bryst av gangen. Hun er 9 uker.

Skrevet

jeg tror utdrivningsrefleksen er i gang for når begynner å pumpe så står spruten, men så bare dabber det av..

har også prøvd å pumpe mens jeg ammer, men det ble bare styr pluss at hun var ubersulten så hun måtte overta der jeg pumpet.

takk for svar; flere med gode råd?

HI

Skrevet

Det kan være at spruten står fordi det er full pupp, sånn er det hos meg. etter en stund stopper det opp for da er overskuddet kommet ut og da må utdrivingsrefleksen stimuleres. tar ca 60 ml (på en pupp) før den slår inn for fullt, pleier bare å pumpe og holde en stund for å stimulere den. Det er jo tydeligvis melk igjen der inne så du må bare ha tålmodighet.

Skrevet

takk martin! der opplyste du meg! ;O)

nå skal jeg koke så alt er klart, også skal jeg stå opp imorgen tidlig og prøve. jeg har gitt opp etter 60ml på en pupp nemlig..

har et håp om å etterlate far med nok melk så jeg slipper å kjøre hjem i en rasende fart fordi hun er sulten..

takk takk! glad nå! ;O)

HI

Skrevet

Jeg har også nok melk, men har hatt vanskelig for å få ut mye ved pumping. Det går best hvis jeg gjør det etter at han har spist første morgenmåltid. Da er puppen ganske full etter natta, og det fylles fort opp igjen. Har bare gitt flaske en gang, og da pumpet jeg når jeg kom hjem igjen (da hadde han fått to flasker). Da fikk jeg ut nok til halvannet Avent-glass:-) Du kan ev prøve det, gi et måltid el to av utpumpet mm, og pump etter det.

Skrevet

noen som vet hvor man kan kjøpe avent frysebegre? sånn hvis jeg skulle få til dette? ;O)

HI

Skrevet

mente at jeg fikk pumpet ut mye mer enn han hadde spist på den tiden jeg var borte, og gikk sånn sett i overskudd:-D

Skrevet

kjøpte en pakke m 10 på vitus apotek.

Skrevet

Har hatt samme problemet og tok kontakt med ammehjelpen. Der fikk jeg beskjed om å stimulere brystvortene med fingrene først, til jeg kunne kjenne at utdrivningsrefleksen satte i gang. Og så pumpe. Dette funka for meg, melka kom i en fart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...