Gå til innhold

Er det farlig å drikke lettøl når man er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jo 2,5 prosent alkohol. Da kan jeg drikke det på julebord neste uke og ingen trenger å lure på om jeg har noen i magen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke anbefalt det av den enkle grunn at det er alkohol i lettøl... Kan du ikke drikke alkoholfritt, munkholm eller clausthaler... Alle serveringssteder skal også ha alkoholfri vin, hvis det er bedre...Ellers kan du jo ta en "kjøre bil"-kveld.

Nå er jeg av den typen som mener at man bør være avholden i svangerskapet, men har jo hørt om de som mener det ikke gjør noe å ta seg et glass vin eller to...

Det blir egentlig opp til deg selv. Kanskje høre med jordmor eller legen din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er gravid så skal du ikke drikke alkohol av noe som helst slag:) Enkelt og greit:) Du kan jo for eksempel si at du går på en antibiotika-kur og at du derfor ikke kan drikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har forresten gått på penicilin- kur nå ganske lenge... Noen er jo nødt til å få mistanke.. Kan jo ikke ha urinveisinfeksjon i evig tid...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æh... dere tenker sikkert at jeg er dum nå men jeg trodde det var 2,5 % i alle typer lettøl og "alkoholfri".... *føler meg dum...* Men da skal jeg selvfølgelig drikke clausthaler! Tusen takk for at dere lærte meg noe nytt idag =D

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...