Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen fødesillinger å anbefale?

Har bekkenløsning og det må vel være noen stillinger som er bedre enn andre. Hvilken stilling er best med tanke på å forebygge rifter ol.

Endte opp med hasteks forrige gang så jeg har null peiling. Hadde vært fint å høre deres erfaringer :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lærte ihvertfall på fødselforberedende kurs at man ikkje burde stå når man skulle presse ut ungen, pga rifta og revning...Best å ligge og jm støtte opp hodet idet det kommer ut!

Skrevet

jeg har brukt føde krakken alle gangene,fire ganger og får ikke fullrost den nok. den er bare helt knall!!!

Skrevet

Jeg har også bekkenløsning, jordmor på sykehuset anbefalte da å ligge på siden eller stå på alle fire.

Skrevet

På svangerskapskurset lærte vi at den beste fødestillingen for å unngå rifter var på knærne over en saccosekk. Fødekrakken var visst den "verste" med tanke på revning.

Skrevet

Jeg kommer akkurat fra føden nå. snakket litt m jordmor ang fødsel og bekkenløsning. Ho anbefalte å ligge på siden. Event snu seg på ryggen i de siste sekundene.

Skrevet

Hei!

Sliter å med litt bekkenløsning og ble derfor anbefalt avfysioterapeuten min å føde enten på siden eller knestående over saccosekk etc. I alle fall ikke på ryggen var det han sa, for da var det lett å få feil knekk på bekkenet og fødekanalen ble da oftere trøngere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...