Gå til innhold

Skal igang med mitt første IVF forsøk, masse spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei! Skal igang med mitt første IVF forsøk, og det i utlandet. Har fått en hel masse medisiner, og lurer litt på hvilke medisiner som er vanlig å bruke i Norge, og hvilken tidsakse som brukes.

Slik skal vi gjøre det:

Synarela spray 2 ganger daglig i hvert nesebor i 3 uker

så kontroll og hvis alt ok,

Sprøyter Puregon + halv dose Synarela

Skal så på kontroll 6 el. 7 stimuleringsdag, så ny kontroll m. ultralyd 9-12 stimuleringsdag. Hvis alt ok da, skal eggløsningssprøte tas (Ovitrell), så eggplukking 37 timer etter denne.

Begynner behandlingen 7. desember, skal ha eggplukking 12. januar. Er det omtrent slik dere gjør det her i Norge.

Er medisinen den samme?

På pakken til Ovitrell står det at den er holdbar i 30 dager. Jeg fikk den nå, og har jo ikke brukt før den før 9-10 januar. Bør jeg få tak i en ny, da den blir mer enn 30 dager gammel. Er det noen som har vært ute for det samme?

Kjempeglad for svar! Sitter her og føler meg ganske usikker og alene!

Og er det riktig at medisinen koster ca. 18.000? Fikk litt sjokk da jeg skulle betale...

begynner jeg med sprøyter to dager etter kontrollen. Puregon heter sprøytene, skal fortsette med Synarela i tillegg til disse, men da bare i ett nesebor 2 ganger daglig. Skal holde på med spørytene i ca.

Fortsetter under...

Ja dette er det samme som i Norge. Medisinene er også de samme, men det finnes flere typer

Angående Ovitrelle sprøyten din, bør du ringe et apotek og spørre de.

Hvor mye medisinen koster, er jo helt avhengig av stor dose Puregon du setter, og hvor mange dager.

Til meg har det vært forskjellig, men sånn ca på rundt 12-13 000 hver gang.

Lykke til da! :-)

Heisann.

Ja det er mange spm en skal lure på.Jeg har mitt 1.ivf på riksen.Stemmer det med at det koster 18tusen,men de fleste ligger mellom 10 og 15.Mitt kom på 14500,så om jeg trenger et til kommer ikke det til å koste noe særlig,da en får refundert(i norge)det som overstiger 15 i medisiner.Hvor mye du vil trenge av medisin,avhenger i hvordan kroppen din reagere på den.Startet på spray 17okt,sprøter 8 nov,ovitrielle 22nov,egguttak 24,og innsetting 26:)Så gikk ca 2 dager mer på sprøyter,men resulterte i mange egg da:)

Hvor er det du skal ha ivf?

Hei, det er ganske likt mitt opplegg iallefall. Jeg gikk på Synarela nesespray fra 2 .nov og t.o.m i går. Begynte med Gonal.f sprøyter den 22.nov og var på UL på fredag,1.des. Satte eggløsningssprøyta i går kveld og sakl ta ut egg i morgen. Det høres veldig bra ut at du blir fulgt opp med kontroll før du begynner med sprøyter,det ble ikke jeg. Men det så heldigvis bra ut på UL for å sjekke eggfoliklene.Prisen stemmer nok også. Dyrt,men verdt det.Husk bare å ta vare på kvitteringer,har hørt at vi får dekt det som overskrider 15.000 kr.

Ang.sprøytene så tror jeg at den er holdbar i 30 dager etter at du har åpnet den, og så lenge du oppbevarer den i kjøleskap,så skal det være sikkert. Men nå vet jeg ikke om Puregon er det samme som Gonal-f da!

Ring og hør ang.sprøytene du, da får du det sikreste svaret.

Ønsker deg masse lykke til!!

Annonse

Slik er mitt regime:

spraystart 18.nov. Spray x 3 pr.dag. Sprøytestart 5 des. Skal på ul den15.des. Ser alt bra ut er det uttak 18 og innsett 20.des. Håper alt går etter planen, og er teknisk gravid til jul..:))))

Mine medisiner kosta 8000, men går på lav dose med sprøytene siden jeg har pco.

Ellers bruker jeg de samme medisinene som du!!

Heldi at du får mer oppfølging enn meg, men det er nok siden du går privat, og jeg offentligt...:(

lykke til, det er en spennende tid som ligger foran deg:)

klem

Slik var vårt løp lagt opp:

21/9 suprecur nesespray 5 ggr daglig tom 5/10

6/10 suprecur nesespray 4 ggr daglig+ puregon sprøyte 1 gang daglig tom 15/10

16/10 satt vi ovitrelle el sprøyte

18/10 egguthenting

18/10 begynte med crinone etterbehandling 1 gang om kvelden og 1 gang om morgenen

1/11 crinone kun en gang om morgenen som brukes tom uke 9 av graviditet.

Sluttet med den i går.

Nå bruker jeg kun albyl-e og folat som skal brukes inntil uke 12.

Vi brukte nøyaktig 4 uker fra start til tilbakeplassering av egg.

Har brukt ca 8000 kr på medisiner.

Masse lykke til!

Takk for svarene! Ble litt klokere nå, godt å se at måten det gjøres på i Norge er ganske lik til måten jeg skal gjøre det på!

Vi skal til Sverige for IVF med PGD. Veldig spent, og bare to dager til spraystart! Er bare kjempeklar for å komme igang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...