Gå til innhold

Når begynner magen å vokse?


my81

Anbefalte innlegg

Føler at magen min har vokst mye etter som jeg bare skal være 6 uker på vei. Kan det hende at jeg er en mnd lengre ut i svangerskapet jeg jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 9+2 i dag, og magen har hatt kul i noen uker. Dette er mitt andre barn. Er ikke spesielt oppblåst, så kulen er ikke noe jeg innbiller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt, så begynner vel magen din å vokse helt fra starten av :P

Men, ja, jo, jeg tror det er veldig individuelt. Jeg kjenner ei som ikke så gravid ut i det hele tatt, på noe tidspunkt, men ungen var 3500g og 50cm lang, så det var ikke størrelsen til barnet. Andre igjen har en halv meter mage etter 6måneder.

 

Venninna mi tydde til gravidtetsklær etter 8 uker, det er det tidligste jeg vet om, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 7.uke nå,og ser ut som om jeg er langt mer!!!!!

Jeg er litt kraftig bygd fra før,men ser tydlig forskjell på magen......ser og føler meg oppblåst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7uker på vei, og har bare en oppblåst mage, ser egentlig bare ut som om jeg har blitt feit og spist mye i det siste!! Jeg vil ha gravidmage!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

både jg og samboeren min har tvillinger på begge våre foreldres sider.......så er mange tvillingpar i denne familien:) det øker jo sjansen for meg til å få det å det........men det ser en etterhvert:) kanskje ikek rart jeg allerede har fått så stor mage???? who knows.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fler finner jeg vel ikke ut før ul? Nå er jeg ganske lav og tynn, kanskje det er derfor det synes fortere.

 

Takk for svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er 6+4 og magen min har vokst masse.. jeg var hos gynekolog for noen dager siden og lurte på hvorfor den var blitt så stor. Det er jo ikke den bittelille på 7 mm som gjør det og jeg har i to uker måtte holde magen inn. Gynekologen sa jeg skulle slutte å holde den inn, for det er helt normalt at magen vokser så tidlig.. det er pga hormonene. Ikke alle har det på den måten, men det er pga forskjellighet i hormoner og mye annet.

 

Magen min ser ut som om jeg er 4 måneder på vei, og nå som jeg vet at det er helt normalt, så holder jeg den ikke inn lenger;) Snakka med mamma om det også, og ho fikk mage allerede da ho var 4 uker på vei.. akkurat som meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+0 og har ikke snev av mage. Om ettermiddagen og kvelden er jeg oppblåst, men det er nesten ikke mulig å kjenne livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg ca 2 kg. Grrrrr. Litt snev på magen og resten på lårene. Jeg tror det er viktig at man er forsiktig med hva man spiser så man ikke legger på seg unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsiktig og nøye, men ikke sparsom. Du skal ikke spise som om du skulle slanke deg. Pass i alle fall på at du spiser normalt - om enn kanskje litt variert og sunnere enn det som er tilfellet for mange til vanlig.

 

To kg og hvor langt på vei er du?

Jeg er 9+5 og har lagt på meg 3 kg. Og det synest fremdeles ikke, men - det merkes. På jobb må jeg gå med øverste knappen i buksa åpen. Og jeg gleder meg over dette fordi da vet jeg at ting skjer som det skal der nede. Ellers kan jeg ikke skylde på annet enn oppblåsthet når det gjelder magen. Den er nemmelig stor om kvelden og nesten borte på morran igjen.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen antydning til kul på magen her heller. Må si at jeg ikke gleder meg så veldig til å få det heller,men de kan man jo nesten ikke unngå om en vil ha baby,he-he! Er vel bare meg som er rar.... Er forresten 9+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sist svangerskap var jeg 10 uker på vei, da kunne man se antydning til mage, Kunne ikke gå med enkelte bukser lenger (minstet dessverre da). Flere av mine venninner som var gravid, noen har fått mage fort og andre har man ikke kunne se det på før etter flere mnd.

 

Er nå 4+5 på vei og har stor mage om kvelden, det er nok bare masse luft og om morgene er den flat igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...