Gå til innhold

Hva hvis fødslen starter før KS-dato?

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Bare lurer på om noen vet hva som skjer dersom fødselen starter før den planlagte KS datoen er der? Jeg skal ha KS 22.12, men da jeg var på kontroll på torsdagen sa legen min at babyen kunne komme når tid som helst nå....ble liksom litt tankefull etter den kontrollen....

Fortsetter under...

Skal gå helt fint og få gjennomført KS selv om det skulle skje før den planlagte datoen. Dersom det begynner før tiden får du bare komme deg på sykehuset har jeg fått beskjed om i alle fall. Med mindre ungen popper ut på 1-2-3 skulle det ikke by på noen problemer.

Og det er jo slikt leger sier rundt 3 uker før termin, er jo da man er "fødeklar", betyr jo ikke at det er så stor sjanse for at man skal føde før tiden akkurat.

Jeg fikk en dato til planlagt ks, men vesla ville ut 5 dager før. Da var det bare å farte inn på sykehuset og få haste ks. Fikk vannavgang og kraftige rier så det tydet på styrtfødsel så det ble en litt stresset situasjon men ungen kom da til slutt :)

De tar nok ks så fort som mulig hvis fødselen skulle starte av seg selv. Men ks dato settes gjerne 10 dager før termin og det er ikke sååååå ofte at ungen kommer så tidlig da. Min kom 15 dager før og det var visstnok ikke så vanlig iflg jm på sykehuset her.

Legen min sa at hvis jeg kom i fødsel før og hadde god åpning og fremgang når jeg kom på sykehuset ville vi nok prøve å bli ferdig med en fødsel hvis det gikk fort i stedet for ks...

Men ellers ville de som regel ha god tid til å gjøre klar til et hastesnitt som ville gå ganske rolig for seg.

Mitt problem er at jeg ikke får åpning så hvis jeg plutselig kommer inn på sykehuset med 5-6 cm så tror jeg faktisk jeg prøver normal fødsel selv om det ikke gikk sist. Men regner med at jeg går tiden ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...