#Aurora har tre gutter# Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Skal i 85årds dag her snart og der skal det være spekemat,har hørt så mye om det.Er det så farlig som de fleste sier eller hvordan er den regelen om det. Er jo så godt.
Lapez Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 spis det, og det med GOD samvittighet!! det er en grunn til at kroppen får lyst på ting;)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Du mp gjerne spise spekemat, men sørg for at du spiser av det kjøttet som du vet er gjennomstekt, eller kokt. - Det er spekemat som er det... Ellers har du kommet såpass langt i svangerskapet (2.trimester) at dette ikke er samme fare. Bare spis med måte..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Kan du si meg hva slags spekemat som er stekt el kokt..? Lurer..? Så vidt jeg vet er spekemat saltet og tørket..
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Gilde, som er en av de største levrandørene av spekemat her til lands sier at de fryser all spekemat før de selger det i butikkene, altså skal det være helt trygt å spise. Det som er faren med spekemat er at det er rått kjøtt og derfor kan inneholde parasitten toksoplamose. Blir man smittet av den kan fosteret får store skader, f.eks bli blind. Sjangsen for å bli smittet av toksoplamose gjennom norsk spekemat er utrolig liten, nesten ikke.eksisterende. Så hva du velger å gjøre er helt opp til deg, din samvittighet og innstilling. Jeg er en slik som ikke ser problemet med å holde meg unna ting somkan være skadelig fordi jeg et jeg ikke hadde klart å leve med det dersom jeg gjorde noe som kunne skade fosteret bevist og med vilje, men jeg vet mange ikke deler min innstilling og det er helt greit for meg, så lenge alle bare selv kan stå inne for de valg de gjør.
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Og bare et ps, her gjelder ikke regelen om måtehold, man kan ikke bare bli litt smittet, enten blir man det eller ei, så har du først tatt ett tygg, kan du likesågodt hive inn på alt du lyster...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå