Gå til innhold

masse utslett fortsatt, tre måneder og ikke noen mm lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår er tre måneder og en uke.. når han var et par uker begynte han få utslett i ansiktet, og vi tenkte at dette må jo være hormonutslett fra morsmelk.. han har nå kun fått Nan Ha 1 (hypoallergen) mme i en måned og har fortsatt disse utsletten.

mange, røde kvise lignende. noen blir betente med gult gørr i. huden rundt er flammete av og til. hva er dette? kan det være tegn på kumelks allergi? syns nemmelig han muligens blir litt verre etter måltid. magen hans er som tidligere. stabil m to bleier til dagen. grønn og/eller gul bæsj.. virker ikke være plagete av smerter og sover godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..håper noen vet noe om dette! tror jeg skal ringe hs i morgen uansett..

Skrevet

Høres litt for gammel ut for hormonutlsett. Og det skal gå over i løpet av 8 uker. Kanskje det er eksem?

Skrevet

jenta vår har og litt utslett, tidvis fremtrendende og gule, men de roer seg og. type ille en dag, bedre neste dag. nå er de helt nede, men hun er litt ruglete i huden, men plages på ingen måte.

si fra hvis du får vite hva det er, siden det høres litt likt ut. jeg venter til 6ukerskontrollen for den er til uken.

Skrevet

Høres ut som det samme som vår eldstemann hadde fra han var ca 1 mnd til 5 måneder. Min hovedmistanke gikk til slutt mot kumelk (via morsmelka). Jeg kuttet alle melkeprodukter i min diett, og i løpet av få dager hadde de røde kulene trukket seg mye tilbake og rødheten var dempet. Det gule verket i sårene fikk vi bort ved å bruke Brulidin salve (reseptfritt). Hadde også god nytte av Aderma Dermalibour creme. Brukte plaster over sårene for å hindre at han rev opp skorpene i helingsfasen (et pustende plaster med sølvbelegg på innsiden).

Vi var hos allergolog for utredning, men de fant verken noe på blodprøver eller prikktest. I følge allergologen kunne det allikevel være en type langsom reaksjon på kumelk, dette ville ikke slå ut på testene.

Gutten fikk en kraftig forverring da vi prøvde vanlig mme. Brukte derfor Nutramigen mme til ham den første tiden. Prøvde forsiktig med vanlig mme når han nærmet seg året og da gikk det heldigvis helt fint, så enten var det ikke kumelka som var synderen eller så hadde han vokst det av seg :-)

Tror forøvrig ikke det kun var kumelka som var problemet hos oss. Har merket lett forverring i eksemet når tøyet har vært vasket med visse typer vaskemidler (reagerer på både OMO, Nøytral, Milo og Lanolinvask fra apoteket). Eneste vi bruker i dag er Blenda sensitiv.

En annen ting jeg har tenkt på nå etter at jeg har fått barn nr 2, er at eldstemann tisset veldig lite (sikkert bare halvparten av hun jeg steller med nå!). Har også hørt kjerringråd som går på å gi litt kokt vann mot eksem, så kanskje det er en sammenheng der??

Lykke til! :-) Håper du finner ut av det, eller at det rett og slett går over av seg selv. :-)

Skrevet

det er ikke varme utslett da?

Skrevet

takk for fine svar! nei, er helt sikker på at det ikke er varmeutslett, det blir ikke så hissig og verk i kvisene av det.. men som biola fiola skriver så har vi også tenkt på kumelkallergi, eller ihvertfall overfølsomhet.. så kanskje vi skal prøve en annen mme noen dager..hva mente du med kokt vann mot eksem? å badde kindene med det? eller å koke vannet til mme? skjønte ikke helt det:-)

har ikke fått fatt i hs-legen enda, men skal prøve igjen.

Skrevet

da har vi fått time på torsdag hos lege! ville se det siden det er betennte kviser også, skal i grunnen ikke være så mye av det nå sa hs.. skal skrive inn her hvordan det gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...