Gå til innhold

Såre brystknopper, soppinfeksjon og nå brystbetennelse

Anbefalte innlegg

Har hatt såre brystknopper i en mnd nå, sopp i flere uker (fikk bare beskjed da jeg var på barselpoliklinikken for tredje gang om at amming var vondt, derfor var jeg ikke hos legen før på torsdag) og har nå også fått brystbetennelse. Kom så plutselig i går, og har hatt 38 - 38,5 i feber siden det. Siden da har jeg stort sett bare matet gutten vår, samboeren har gjort resten.

Det jeg lurer på er om det er vanlig at feberen ikke gir seg før brystbetennelsen slipper taktet?

Føler meg så dårlig og gruer meg til i morra når Pappa'n skal på jobb visst ikke dette blir bedre. Tenkte ringe legen i morra da. Noen som vet om man kan komme inn på dagen for sånt?

Fortsetter under...

Jeg kom inn på dagen ja, og fikk kur. Dagen etter jeg startet kuren forsvant feberen, og i løpet av et par dager til ble alt mye bedre.

Har du brystbetennelse må du ringe legen i morgen tidlig og få deg en kur. Tror den jeg tok heter diclocil. Veldig effektiv..

Hei.

Kjenner til problemet. Jeg har nå min andre brystbetennelse på 12 dager. Min startet også (tror jeg) på grunn av sår brystvorte som det gikk bakterie i (gule stafelykokker, hjelp) i. Ble som du beskriver plutselig dårlig med feber, verking i kroppen etc og selvfølgelig rødflammet og veldig vondt i brystet. Fikk antibiotika, Weipaferin, og gikk på denne i 10 dager. Ble veldig fort mye bedre etter 1 døgn på pensilin. Var så uten pensilin i 2 dager og torsdag kveld ble jeg plutselig kjempedårlig, med de samme symptomene som sist, bare i den andre puppen. Frøs meg gjennom natten og ringte til legen tidlig neste morgen og fikk komme med en gang. Fikk ny kur, samme som hun over, Diclocil. Har nå tatt den i 3 dager og føler meg egentlig ganske frisk igjen.

Har ikke mannen din mulighet til å være hjemme og passe på den lille sånn at du bare kan sove, slappe av innimellom ammingen? Jeg ba samboeren min være hjemme. Jeg var så dårlig at jeg ikke orket tanken på å være alene med babyen. (Nå som jeg er i permisjon slipper han jo stort sett å ta sykt barn dager (vi har 2 skolebarn også,så det har jeg ikke dårlig samvittighet for)).

God bedring.

Tusen takk for svar dere : )

Skal ringe legen i morra og satser på å komme inn på dagen.

Følte at jeg burde å klare og ta meg av babyen også, men Pappa'n sa han skulle holde seg hjemme visst jeg var like dårlig i morra også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...