Gå til innhold

Sjiga!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet du har en liten en på omtrent samme alder som min?!Jenta mi er to uker i mårra....Også har du vel en 2 åring?

Jeg har en 3 åring i tillegg.

Hvordan syns du det går med en liten og en stor?Jeg syns fortsatt det er tungt,og har ikke vent meg til det enda.

Får dere sove om natta?Kommet inn i rutiner?Her er det dårlig med begge deler:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei min gutt er akkurat 14 dager i dag. storesøster er 7 år ikke 2.

det går egentlig veldig bra med en liten og en stor litt småsjalusi men ikke den helt store saken enda. hun nusser han vel nesten i hjel stakar. og hun får hjelpe til så mye hun vil. jeg tror det er viktig.

rutinene vel er ikke kommet helt ovenpå etter fødsel enda føler meg fortsatt sliten, så har ikke fått rutine på å gå turer enda en gang og har ikke vært mye ute av huset enda, gubben får handle og fikkse alt som må fikses utenfor hjemmet.. hihi

dagene går etter hvordan lillemann krever og jeg forsøker å få til dette kombinert med noe husarbeid.

men han har totalt siden fødsel faktisk sovet gjennom natten fire netter litt spred. men det er deilig.

stortsett sover han også en del på formidagen så da rekker jeg å få gjort litt i huset også. men etter 12 er det så å si stortsett bare pupping her i huset.

det er stor forskjell på å få et søsken når man er 7 og når en er 3 da, men tror en er nødt til å fremheve at det er store og flinke og t dem med når en skal gjøre noe med babyen. vi er opptatt av og skryte til babyen av hvor heldig han er som har en sånn flink og stor storesøster som det han har. slik at hun hører dette. må passe på at hun ikke blir glemt og så er det det med å ikke gjøre henne til en man kjefter for mye på.

koslig at du hadde lagt merke til meg egentlig trodde ikke noen gjorde det egentlig hihi men husker deg fre bim jeg å.

Skrevet

dytter igjenn så du kanssje ser at jeg har svart.

Skrevet

Hei!

Joda,har lagt merke til deg fordi vi har født omtrent samtidig.Jeg fødte den 20. november.

Også syns jeg det er litt moro å se hvordan det går med andre tobarnsmammaer.

Jeg driver fortsatt med å venner meg til at jeg har en nyfødt i huset igjen,som trenger meg døgnet rundt,i tillegg til 3 åringen min som også trenger meg.Så jeg syns det var en stor overgang.

Har i tillegg fått ei lita jente som krever mer enn det eldstemann gjorde,så erlitt uvant det også.Sammenligner jo en del,selv om jeg vet at søskenkan være veldig ulike.

Vi sover desverre ikke så godt på natt,så det er vel det som sliter mest på meg...er ikke bare å legge seg ned på dagen heller når man har en til,selv om jeg prøver når jeg har mulighet.

Jeg håper denne natteuroen hennes går seg til etter hvert,for man blir litt smårar med for lite søvn.

Skrevet

å så vi fikk samme dag. morro.

vell lillemann han er også mye mer krevende enn førstemann.

storesøster var en enkel baby, hun var stortsett fornøyd ok så våknet hun et sted mellom 1 -3 ganger om natten de først 7 mnd. men det ble en rutine på dette. hun sov heller lite på dagen men var fornøyd med å bare ligge på et teppe på gulvet, eller i vognen på tur, eller i sengen sin. hun elsket å bade, og bli stelt. hun trengte ikke smukk og forstod ikke poenget med det.

lillemann, vel han har ikke noe system på noe den ene natten syntes han ikke begynner før 5 om morgenen men s den andre sover han gjennom, han liker ikke å ligge for seg selv skal ha mye nærhet har et enormt sugebehov og vil patte hele dagen om han får. dette betyr at jeg ikke finner hans rutine og da ikke tør å snike meg til søvn på dagtid for da kan du banne på at han ikke lar meg. så jeg slapper av og tar det så mye med ro som mulig. mens vi ammer og koser. han liker ikke bade eller få av bleia. ikke stell om trent.

storesøster går heldig vis på skolen om dagen så da får hun litt fri, jeg prøver å overlate guttungen til pappan noen ganger på kvelden for å få litt kos med henne å men da er baben så puppesyk at det blir mas føler jeg ofte.

foresten forsøkte babymasasje i går og dette likte han han var helt salig. det var kos det kan andbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...