fjotteline Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 heisann! håper noen kan svare meg på et litt komplisert spørsmål!!!!!! Jeg har vikariat 100%. Har hatt det siden januar 2006-22.desember 2006 Har termin 05.april 2007 Så etter 22 des. står jeg uten jobb, og ringte aetat om det var lurest av meg og melde meg arbeidsledig etter nyttår for og få mest mulig pegner og det sa de var veldig lurt. Så 2. januar melde meg meg arbeidsledig til aetat. MEN: jeg er sykemeldt 50% nå ut til jeg slutter pga bekkenløsning og ser ikke for meg at jeg kan jobbe så mye kanskje helt frem til eg skal gå ut i permisjon. Men når jeg er meldt arbeidsledig til aetat så må eg jo søke jobber, men når eger syk og ikkje kan jobbe då? hvordan blir det????? Snakker eg da med legen min og får han til og melde meg sykemeldt til aetat eller noe sånn??? siden eg skal medle meg arb.ledig etter nyttår, hvordan blir det emd de dagene i mellom som eg ikkje får neo penger liksom? er det noe inus for emg det på noen måte untatt at eg ikkje får penger de dagene?? veldig kompliset-men håper noen kan hjelpe meg!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7328543-sykemeldt-aetat-noen-som-kan-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. desember 2006 #2 Del Skrevet 3. desember 2006 Ville sykmeldt meg 100% før kontrakten går ut. Hvis du da blir 100% sykemeldt skal arbeidsgiver sende bekreftelse til trygdekontoret som sier hva du har tjent, skattekort og hvor lenge du har jobbet der. Så regner trygdekontoret gjennomsnittet basert på hvor mange uker de har fått opplyst du har jobbet, sånn finner de ut en årslønn, og dermed en månedlig utbetaling. Du får permisjonspenger dersom du er sykemeldt helt til du går ut i permisjon. Dersom du finner en ny jobb må du ha jobbet der i 6 måneder før du går ut i permisjon. Dette vil du få mer penger ut av enn å melde deg arb.ledig, da får du jo bare 65% av lønn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7328543-sykemeldt-aetat-noen-som-kan-hjelpe/#findComment-7332113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå