Gå til innhold

Hvor gammel er en "eldre" mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselsalderen stiger, og her vi bor, er det ganske "vanlig" at førstegangsfødende er rundt 35 år. Så jeg mener egentlig man ikke er "eldre" før etter 40.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har 4 unger og er 43 år gammel og jeg kan ikke si at jeg synes hun er gammel.

Synes hvertfall hun er ganske ung til og være bestemor.

Jeg vil igrun ikke kalle noen en gammel/eldre mor før dem er hvertfall 45 +.

Skrevet

Jeg hadde planer om å få 2 barn før fylte 25år, for jeg ville ikke bli en gammel mor. Gikk ikke som planlagt, og første kom i år, 31år gammel.

Er vel ikke eldre mor ihht dagens gjennomsnitt, men skulle gjerne hatt barn tidligere - så personlig føler jeg meg derfor LITT som en eldre mor...

Skrevet

Hvis jeg skal være ærlig, så syns jeg en førstegangsfødende på 35 eller mer er en "eldre mor" ja.

Skrevet

Jeg var 31 da jeg fikk nr 1, og nesten 33 da jeg fikk nr 2. Jeg føler meg ikke direkte gammel, men er klar over at jeg ikke er spesielt ung lenger heller... Skulle gjerne vært et par år yngre da jeg fikk nr 1, så hadde jeg ikke trengt å stress så med å få nr 2.

Hva som er eldre, bestemmes vel av den enkelte selv. Noen holder seg godt selv om de er 40, mens andre er slitne før de er 30 (sånne som meg, hehe). Så det er vanskelig å si noen bestemt alder. Det får den enkelte bestemme selv...

Skrevet

Hallo damer

Hør på denne da :

Jeg ble gravid da jeg var 18 år, fikk to barn på løpende bånd.Gjett hva jeg fikk høre da?

Jo : " Alt for ung....barn som får barn....osv. "

MEN så fikk jeg en baby nå når jeg er 37år.Gjett hva jeg får høre nå?

Jo : "Alt for gammel....kjerring....gammel mor....eldre mor...osv"

Hmmmm....når er den rette alderen egentlig?Er det 25, punktum?

Skrevet

Er nok selv som eldre mor å regne aldersmessig. Men mener likevel at man er som eldre mor å regne psykisk, den dagen man lar kiloene "dette" på seg og blåser fullstendig i hvordan man ser ut...

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn i år og da var jeg 32. Fyller 33 i desember. Jeg føler meg vel litt truffet av overskriften, i allefall når jeg går rundt på kjøpesentre og ser andre mødre med barnevogn. Godt voksen er kanskje et bedre uttrykk, som jeg føler meg.

"Eldre mor" er vel kanskje fra 35 år og oppover????

Skrevet

Den påstanden provoserer meg faktisk litt, men det var kanskje det du var ute etter??

Skrevet

Mamma fikk sitt siste barn når jeg fikk mitt første....dvs. datteren min har ei tante som er 2 mnd yngre enn seg selv men jeg ser ikke på mamma som eldre mor!

Det kommer mye an på personen selv mener jeg. Og godt voksen er ett mye mer passende uttrykk som nevnt over her!

Skrevet

"Ung mor" 22 +/-, "eldre" mor hvis en førstegangsfødende er over 35-36. "Sistegangsfødende" opp til 37-38, før de blir "gamle" kanskje.

Da er ikke yngre og eldre sett så mye i forhold til gjennomsnittet, men mer i forhold til å være i begynnelsen eller i slutten av sin befruktningsdyktige periode.

Skrevet

Jeg fikk størstesnuppa mi da jeg var 20 år, og har alltid vært ung(og sprek:-) mor. Har virkelig storkost meg med det, og aldri opplevd noen negativt eller forskjell på feks hs, barnehage eller skole. Derfor er det ganske rart for meg nå som jeg fikk nr 2 som 35-åring og nr 3 som 36-åring, å innse at jeg ikke kan regnes som ung mor lenger...snarere tvert imot faktisk:-)

Men jeg er jo den samme, så klarer liksom ikke å se at jeg skal så gammel liksom. Og dessuten kommer jentene til å holde meg ung, så som 45-åring og 50-åring kommer jeg til å være mye yngre med tenåringer i huset enn med de som har hatt tomt hus i 10 år...sådetså!

Så eldre mor, hva kan det være da....40+ kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...