Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Tenkte å starte med noen gode juletradisjoner siden det er minis aller første jul. Og en av dem skal være et sett med gode julekaker ) Men nå er ikke jeg en kjempe stor tilhenger av tørre jule"kjeks", synes at vanlige kaker og gode cookies er mye mer smakkfulle. Tenkte derfor å komponere denne familiens "sju sorter". Noen med gode ideer? Hva gjør dere andre? Blir kjempe glad om noen tar seg bryet med å svare )
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Jeg kommer ikke til å bake noe tror jeg..svigermor hadde med seg litt kaker nå i helgen, og i jula skal vi være hos foreldrene mine. Dessuten er jeg ikke så glad i julekaker heller:) men det er jo en fin tradisjon, og kommer nok til å bake senere når vi får litt mer "egen" julefeiring! Sånne store cookies m sjokolade er jo en fin sort det! Og blåbær-muffins, namnam! Må jo ikke være de tørre tradisjonelle nei, helt enig!
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Første jul i eget hus her også, så det blir kjempekos! Jeg har hittil laget krumkaker, berlinerkranser, svele, julekake (altså sånn som ser ut som en gigantisk rosinbolle), knekk m/mandler og mintkuler m/sjokolade. I tillegg skal jeg lage pepperkaker og smultringer. Det får virkelig holde, synes jeg
Supermamma! Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Heisann! Jeg og mamma har en tradisjon der hun setter deiger om kvelden også kommer jeg dagen etterpå for å bake dem ut. Det er tørre kaker da for det synes vi er godt. Men jeg er kakemons av rang og liker også myke kaker. Hva med punsjboller? Muffins er også godt, gulrotkake, fyrstekake, div gjærbakst. Bør vel ta noe som evt kan fryses, da holder de seg ferske! Lykke til og god juleforberedelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå