Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 disse coera til bleiene, skal di vaskes for hver gang? ikke di i ull, men sånne andre? og ullbukser, hva gjør eg med di med en gang di er nye? må eg vaske di først med noe? har sånn lanolin såpe eg har brukt på ammeinnlegga, kan eg bruke di på ullbuksene også? takk for svar
tusseberta Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Vet ikke hvordan det er med vask av bleiecover(bruker ullbukser). Ullbuksene trenger du ikke vaske annet enn når de begynner å lukte(luftes mellom hver gang) eller er blitt tilgriset. Lanolinkur trenger du ikke ta etter hver vask men når de begynner å bli "slitne", da vasker du de i ullshampo og kurer de etterpå.(les inne på nøstebarn)
jennida*18.07.08 Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Løs opp et par spiseskjeer (eller doser etter bruksanvisning på flasken) i varmt vann. Fyll opp med kaldt vann til vannet blir lunkent og nok til at det dekker plaggene når du legger de i. La plaggene ligge i kuren i minst 12 timer, over natta f.eks. Vri plaggene godt og skyll eventuelt, det er ikke egentlig nødvendig. Rull buksene inn i en håndduk for å få klemt ut så mye om mulig av fuktigheten. Heng deretter plaggene til tørk. Dette tar gjerne litt tid siden ulla har den egenskapen at den holder godt på fuktigheten (som er bra når vi skal bruke de til bleiebukser). Avhengig av hvor mye vann vi får klemt ut og hvor varmt de henger regner vi 1-3 døgn tørketid.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 takk for svar=) må eg gjøre dette med en gang eg har kjøpt ullbuksene? noen som vet med andre bleiecover da?=) takker=)
Ranveig R Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Ullbuksene skal vere innsett med lanolin når du kjøper dei - det skal altså ikkje vere nødvendig å gjere det før du tar dei i bruk. Men du må rekne med at ungen blir våt igjennom nokre gongar før ullbuksene trutnar ordentleg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå