Ønskejenta&Joakim070606 Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Hei.. Hvordan gjøre dere det når gullet har feber? Når gir dere febernedsettende? Når kontakter dere lege evnt legevakt??? Min gutt på 6 måneder har feber på 39,1 nå og jeg er usikker på hvordan jeg skal behandle det.. Jeg har kledd han lett og han får masse væske.. Stakkars gutten min er syk helt slapp og rolig.. Det bekymrer en førstegangs mamma =( påforhånd takk =)
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville gitt han febernedsettende nå ja Er det den tredje dagen man skal kontakte lege ved feber??? Du må jo se an allmentilstanden til barnet da..... Om han er veldig dårlig ville jeg ringt legen. Eller om feberen ikke går nenår du har gitt paracet, God bedring til gutten din!
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Jenta mi hadde feber for første gang nå for et par dager siden. Vi ringte legevakten for å forhøre oss. Det de sa var at vi kunne gi hun paracet når hun hadde 39 i feber, ta på lette bomullsklær (t-skjorte) og viktig å drikke masse vann.
yasmina Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Febernedsettende ved 39 +, iallefall før leggetid. Ringer lege på 3. dag
animal Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Helt enig med det som er skrevet over, andre varselssignaler er hvis barnet er veldig slapt, sover mer en vanlig, spiser mindre enn vanlig og virker irritabel når det er våkent. Jo slappere barnet er jo fortere bør du reagere, du sier han er slapp og rolig- da ville jeg nok reagert. For å hjelpe feberen ned kan du også bruke våte kluter i panne, nakke og lysken, men vet ikke helt om jeg ville satt igang sånne tiltak ved 39 i feber, da måtte den i tilfelle vært stigende eller at barnet var veldig preget av feberen. Slikt er jo veldig individuelt. God bedring til lille gutten din!
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Dersom det er hoste og feber så ville jeg ilt til legen. Visst ikke så kan man jo ringe og spørre om råd det skader ikke.....
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 ikke nødvendig å gi paracet. det beste er å la være hvis barnet virker i ok form og feberen ikke nærmer seg 40. det er jo en grunn til at vi får feber. allikevel ga jeg mi lille jente på 8 mnd fordi det virket som hun hadde ondt og hun ville ikke spise. så vurder hvordan barnet ditt har det først og mål tempet ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå