Elvedatter Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 Da er adventsstjerna hengt opp, den syv armede staken står i vinduet og vi har tent det første lyset.... "Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede. Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede. Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede." Jeg fikk så lyst å synge en advents sang jeg men kommer ikke på noen med melodi.... Hjelp meg da damer. Jeg vet jo jeg egentlig kan flere, men der er plutselig borte inni hodet mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 3. desember 2006 #2 Del Skrevet 3. desember 2006 Nå tenner vi det første lys, aleine må det stå, Vi venter på det vesle barn i krybba lagt på strå Nå tenner vi det andre lys, dei står der stilt og skin, vi ventar på at Gud vår far skal senda sonen sin. Nå tenner vi det tredje lys, det er eit heilagt tall, vi ventar på at kongen vår skal fødast i ein stall. Nå tenner vi det fjerde lys, og natta vert til dag, No ventar vi på frelsaren for alle folkeslag! Melodien er samme som nå tennes tusen julelys. Har også hørt noen synge den på melodien til jeg folder mine hender små.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvedatter Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. desember 2006 Den var ny for meg, men veldig fin. Må jeg skrive opp... Men det er da fler... Kom med fler da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvedatter Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 3. desember 2006 Fikk litt hjelp på skravla og der dukket det opp en av de gode gamle Tennlys Et lys skal brenne for denne lille jord den blanke himmelstjerne der vi og alle bor Må alle dele håpet så gode ting kan skje Må jord og himmel møtes Et lys er tent for det Tenn lys To lys skal skinne for kjærlighet og tro for dem som viser omsorg og alltid bygger bro Må fanger få sin frihet og flyktninger et hjem Tenn lys for dem som gråter og dem som trøster dem Tenn lys Tre lys skal flamme for alle som må slåss for rettferd og for frihet De trenger hjelp fra oss Må ingen miste motet før alle folk er ett Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett Tenn lys Nå stråler alle de fire lys for ham som elsker alt som lever hver løve og hvert lam Tenn lys for himmelkongen som gjeterflokken så Nå møtes jord og himmel i barnet, lagt på strå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå