Happy-32 Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har vært på legevakten med 39 i feber i dag og veldig ømme bryster. Har fått brystbetennelse, skikkelig irriterende. Ei venninne av med fikk nylig betennelse, og hennes datter reagerte voldsomt på antibiotikaen. Fikk luft i magen og de sov ikke på flere uker. Kan jo selvfølgelig være en tilfeldighet, at hun kanskje hadde fått kolikk uansett, men luftsmertene inntraff dagen etter hun begynte på medisin. Jeg pumper meg og gir mm på flaske, men jeg vurdere nå å helle ut alt jeg pumper i en uke og gi henne den mm jeg har i fryseren og nan. Er ikke klar for en baby som gråter masse når hun til når har vært en del våken på natta (bare urolig, ikke gråting) Noen her med erfaringer på området, som har tatt medisin og fått reaskjon på den lille/eller ikke merket noen ting??? Det er jo skikkelig kjipt å skal pumpe og helle ut i en uke også...
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Hei Jeg hadde 2 brystbetennelser før snuppa mi var blitt 5 uker, og begge gangene gikk jeg på antibiotika i 10 dager. Ingen reaksjoner noen av gangene.. Men får du tømt brystet godt nok med å pumpe? Beste medisin her i gården var at hun tømte brystet, da bebbisene er mye flinkere enn pumpa. (såfremst det ikke er MEGA vondt, da) Bare et tips. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Har du prøvd Kesam-behandlingen? Fremgangsmåten står i forrige Foreldre og Barn. Blir visst brukt masse i tyskland. Selv på de verste tilfellene. Ville prøvd den. Ei venninde av meg prøvde det og det hjalp.
Herkules Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 gutten min fikk ikke reaksjon men bæsjen luktet litt syns jeg
@nemone Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg hadde brystbetennelse med antibiotikabehandling og pumpet også morsmelk. Merket ingenting på snuppa så her gikk det helt fint, legen sa at det ikke var noen fare å bruke melka. Jeg mener å huske at jeg kun gikk på tabletter 3 dager, det var en skikkelig hestekur som virket nesten med en gang (og takk og lov for det, for jeg var skikkelig dårlig - vondt i hele kroppen og 40 i feber - og sinnsykt vondt i brystet).
blåveispia Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Hei! Jeg hadde brystbetennelse og merket ingenting på babyen da jeg tok medisin.Pumpet og gav på flaske, samt frøys ned overskuddsmelk. Dette gikk helt fint. All melka i fryseren er brukt opp nå og den så ut til å være like fin som ny! MEN; sørg for at det blir tatt melkeprøve av deg slik at du får riktig antibiotika mot bakteriene. Jeg fikk også veldig høy feber og dro på legevakta, der fikk jeg antibiotika av legen uten noen form for undersøkelse først! HELDIGVIS hadde jeg tatt melkeprøve på ammeklinikken tidligere som jeg fikk svar på dagen etter legevaktbesøket: jeg hadde gule stafylokokker og medisinen legen hadde gitt meg hjalp ikke på disse! Jeg fikk da tak i ny antibiotika og ble bedre nesten med en gang. Hadde de ikke ringt fra ammeklinikken hadde jeg nok vært syk mye lengre, ettersom medisinen var helt bortkastet :-( GOD BEDRING!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå