Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Flere av innleggene her inne bekrefter at barneoppdragelse ikke er en enkel ting og noe som ikke bare bestaar av smil, sang og latter - men hvilke metoder tyr dere til naar smaagullene blir til smaa monstre som ikke vil hoere, som ikke vil gjoere som de blir fortalt osv? Bare nyskjerrig; og kanskje har noen nye maater aa se ting paa?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Når mitt gull ikke gjør som hun får beskjed om/eller gjør ting hun ikke har lov til..så får hun en eller to advarsler (spørs hvor alvorlig det er da). Gir beskjed om at gjør hun det en gang til så må hun sitte på trappen i gangen. Da gir det seg som regel. Gjør det ikke det, må hun sitte på gangen. Vi forklarer henne da hvorfor hun må sitte der. Etter en stund (snakk om få minutter) får hun komme ut i stuen igjen og vi tar en prat om hva som er lov og ikke lov (i den situasjonen) Sånn stort sett gjør vi det.
frukt Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Når det går så langt at han absolutt ikke hører etter, bare bråker og tøyser når det absolutt ikke er tillatt, så sier jeg i en såkallt fast tone at da får han gå på rommt sitt og leke litt for seg selv og komme ned igjen til oss når han har fått roet seg. Når han gjør noe galt som må "straffes" må han sitte i trappa og vente 4 minutter til jeg henter ham igjen. Så snakker vi litt om hvorfor han måtte sitte der og han sier unnskyld etc......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå