7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Vi har til nå hatt formiddagsluren hans ute i vogna.. han sover så godt der,, vanligvis så er han gangske urolig etter dette .. dvs når han skal sove aå sover han bare i 20 min i slengen etc.. og er blid som en sol og smiler masse i 1 time etterpå..så nå i dag satt vi han i vogna for å sjekke om han sov tyngre der,, OG DET GJØR HAN;) nå har han sover i 45 min i strekk.. deretter har jeg vært ute og satt i smokken og snakka med han så har han sovna igjen.. Det må da være bedre for han å sove lenger om gangen på ettermiddagen også? Spent nå på hvordan ettermiddagen blir.. håper at han er litt mer uthvilt og blidere enn han pleier.. Gjør det noe om vi setter han ut i vogna for å sove når han elsker det ?? selv om det blir et par ganger om dagen?? For det vil vel utgjevne seg etterhvert? når han ikke trenger så mange lurer tenker jeg på.. det viktigste er vel at han sover når han er trøtt?? Må jo være bedre enn å gråte og bli utslitt fordi han ikke FÅR sove.. Noen med erfaringer på dette? natta sover han godt .. mellom 3-5 timer mellom matingene..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Har også Lukas ute i vognen på dagtid :-) Han sover så mye bedre der enn inne! Når han ikke får luren sin, da blir han ikke fornøyd på kvelden kan jeg love deg :-) Han kan sove alt fra 1-4 timer der ute! Prøver nå og korte ned den ene luren, for å gi han 2 istedefor! Han har seg en 1/2 time 3 kverter før han skal ut i vognen også, denne på meg :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Var sånn for 5 uker siden også :-)
litajente Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Hei hei.. jeg har en jente som er fødd 7. oktober, hun sover best ute om dagen.. kan sov i 3 timer i strekk når hun sover i vognen, men jeg lar henne bare sove en gang ute i løpet av dagen, resten sover hun på sofaen og i vugga, er litt redd for at hun skal bli var på lyd om hun bare sover ute.. men likevell sover hun fra 22.00 til 07.30 uten mat:)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Mina er snart 3 mnd. Hun har nesten helt fra starten sovet i vogna ute på dagtid, men da kun en soveperiode fra ca 12/1230-1600. Sover også veldig godt ute.. Idag sov hun opptil 4 timer. Bruker å ha en dupp litt tidligere, men da ligger hun på teppe i stua.. For natta legger jeg henne 21.00 og sover til 08.00
Rut Bram Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Så lenge det funker for dere, gjør det vel ingenting at han sover ute to eller flere ganger for dagen . Min jente på 9 uker sover også som regel bedre og lenger (opptil 3-4 timer midt på dagen) når hun er i vognen, som regel fordi vi er ute på tur el.l. Men det kommer vel også an på når de legger seg for kvelden? Hos oss funker det best med en liten lur om morgenen (som regel en times tid fra 9-10 ca) og så en lengre lur fra 12-13-tiden til ca 1600. Da legger hun seg for kvelden mellom klokken 2000 og 2100. Som regel har hun også en liten dupp mellom 1600 og 2000 engang. Jeg stresser ikke så mye med sovingen, hun sovner som regel når hun er trøtt - om det varierer litt fra dag til dag tror jeg ikke er noe farlig. Når de bli eldre er det lettere å styre søvnmønsteret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå