Gå til innhold

Føler alle har opplevd SA eller MA her inne ? Er det så normalt? Blir skremt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått inntrykk av at de fleste som er inne på barn i magen har opplevd en eller flere SA eller MA . Stemmer dette eller er det bare jeg som "legger merke til dem" ? Jeg har bare et inntrykk av at det er utrolig mange som har opplevd dette.. blir veldig urolig av den grunn.

Jeg prøver ikke å tenke på det, men må jo liksom være forberedt på at det kan skje og...

Fikk et sammenbrudd i går.. havnet inn på et eller annet debatt innlegg her inne som var helt forferdelig.. endte med at jeg gråt noe sinnsykt.. sjikklig krampe gråt.. fordi jeg var så redd det skulle skje med mitt lille nurk..

 

Nå prøver jeg å unngå slike innlegg.. fordi jeg takler det ikke.. må prøve å tenke positivt...

 

Hilsen redd førstegangsgravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! :)

Jeg har, som deg, lagt merke til den høye SA/MA faktoren her inne....

Det jeg trøster meg med er at ikke alle gravide henger her inne....

 

Jeg tror vi som er spesiellt interesserte logger på her, og de som har opplevd SA/MA er jo selvfølgelig spesiellt interesserte, da de helst ikke ønsker slike situasjoner. Det er jo like mange som sliter med å få barn, som de som har SA/MA, men siden det ikke er så "skummelt" i den forstand, så legges det ikke så godt merke til...

Og det er nok mange "normale" svangerskap som ikke ser moroa av å være her inne.... :D

 

Det er jo også ganske mange som ikke har internett, eller tilgang til pc, så det bildet vi danner oss her inne er nok ikke riktig......

Heldigvis!!! :c)

 

Nyt ditt lille under du, vær forsiktig med deg selv, du skal nok se at alt går bra, og at du får en frisk og fin baby!!

 

Det gjør jeg!! ;D

 

Masse trøste-klemmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høyra at det er fleire som føler det slik!

Eg er førstegongsgravid og har òg blitt litt skremt av kor mange det er som har mista. Eg veit at mor mista før eg vart fødd, og bestevenninna mi har mista. Og når det er so mykje snakk om det her, so tenkjer ein meir på det.

 

Men - eg òg har trøysta meg med at dersom ein har mista ein gong har ein meir behov for både informasjon og støtte og difor er meir aktiv her inne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to velskapte gutter, og er gravid med nr 3.

Aldri opplevd verken SA eller MA, heldigvis.

 

Men, jeg merker at man blir fokusert på det her inne. Har vært mye mer bekymret for dette i dette svangerskapet enn før. Med de to første brukte jeg ikke BIM, og tenkte sjelden og aldri tanken på at jeg skulle miste.

Mens nå, har jeg vært nødt til å ta meg selv skikkelig i nakken, og si at DETTE GÅR SÅ FINT SÅ!

Det er det aller mest normale at det går fint nemlig, kroppen vår er lagd for å gjøre denne jobben,og det må vi stole på at den greier :)

 

Hopp over de innleggene, engasjer dere i dem som er positive og handler om andre ting :)

 

Masse lykke til!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror veldig på det jentene over her sier! Vi hører nok spesielt mye om det her inne fordi dette er et fint forum å ha for de som har opplevd dette:) Jeg har ikke opplevd dette selv *bank i bordet*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som har med SA og Ma blir hausset opp noe veldig her inne, så det virker som om det er noe de fleste har vært igjennom maaange ganger .... det er det IKKE.

 

Det vil som oftest gå helt fint!

Tenk positivt og trøst deg med at for de aller aller fleste går et svangerskap veldig bra!

 

Lykke til med spiren og graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer med mange, men man må tenke positivt, og bare håpe at det ikke skjer med en selv. 1 av 3 får kreft også, og en bekymrer ikke for det hver dag. Jeg har hatt en MA, og nei jeg merket det ikke før jeg var på UL, men nå er jeg gravid i 25 uke og alt går bra :) ( på besøk fra slutten av 2.tri)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mista (SA) i starten av prøvinga(våren 2005),så er selvsagt redd for gjentakelse,men er ikke hysterisk Hadde prøvd lenge før det klaffa nå,så håper virkelig jeg slipper å starte helt på nytt igjen!. Har ikke vært på tidlig UL for å sjekke eller noe. Det er ganske vanlig å miste,men som regel skjer det veldig tidlig,ofte før en vet en er gravid. Sjansene minsker for hver dag som går,så jo lengre en er kommet, jo tryggere kan en føle seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ganske mye samme følelse som deg på det der. Er selv førstegangsfødende og synes det var mange SA/MA her inne. Men det er ganske få prosent av norges gravide befolkning som er her tror jeg. Så er ingenting å bekymre seg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er skremmende mange. Jeg har en sønn på 14 mnd og er nå 8+6 på vei. Jeg har kun vært gravid disse 2 gangene, så har aldri opplevs sa eller ma. HELDIGVIS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke les de innleggene som har negative overskrifter. Det har ikke jeg gjort. Gled deg over graviditeten og les glade meldinger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Selv om jeg har opplevet en ma, har jeg mangen som jeg kjenner som ikke har opplevet dette og de har flere barn. Ikke tenk på det, det er en bekymring som vi ikke trenger å ha. Det er kroppen vår som bestemmer om spiren vi bærer er god nok for å overleve.

 

jeg hadde en lang samtale med gy da jeg mistet, dette hva han sa:

Mangen flere i dag opplever en ma/sa tidlig i svangerskapet, en av grunnene til det, er at vi kan hjemmeteste så tidlig som vi kan. I bunn og grunn er det flere ganger en forsein menstrasjon som kommer. Vi kan ha befrutet egg i oss mangen ganger, men kroppen vil ikke bære det fram av mangen grunner og derfor får vi menstrasjon og noen ganger finner kroppen ut dette noen dager forseint, slik at vi tror vi er gravide, men i bunn og grunn en forsinket menstrasjon ville de ha sagt for 10 år siden.

 

Ikke tenk på det, kos deg. Og skulle det skje, så skjer det og det er ikke noe vi kan gjøre med det fra eller til. Sannsynligheten for at svangerskapet går helt fint øker for hver dag som går og det er ikke sunt for hverken deg eller barnet at du tenker på dette hele tiden.

 

 

Lykke til videre i svangerskapet, det går nok bra. Kos deg med din voksende mage om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...