Gå til innhold

Juni: Hvilken mat får deres gullunger?


så var vi 4

Anbefalte innlegg

Martin spiser grøt og middag nå, men bare 1/4 porsjon da. Han er så flink :) Lager middagen selv til han for han syntes ikke noe om den maten på glass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det bare pupp som gjelder for fullt ennå. Var på 5 mnd kontroll på tirsdag og jenta vår legger på seg godt. Hun veier nå 7460 og er 67,5 lang. Hun er født den 22 juni. Jeg har tenkt å begynne med tilvenning av mat i jula eller etter jul - legger på seg gott som helsesøster sa og ikke noe kjempe hast med fast føde ennå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask får bare pupp enda. På torsdag er han 6 mnd så da begynner vi med grøt. Tror han er veldig klar for fast føde. Spennende å se om han er like stor matmoms som brødrene. Vi skal og satse på hjemmelaget kost..

 

mamma til 3 småtroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe faste måltider egentlig, men han får som regel middagsglass, dessertglass og sviskesaft hver dag og som regel et grøtmåltid på formiddagen.

 

Merket i dag når han ikke fikk middagen til vanlig tid ble han veldig utolmodig og roet seg først når han fikk det hehe, så får nok prøve å gjøre det fast ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Anonym

Gutten min er født 26.juni, og legger også på seg VELDIG godt. Han var 8580 g ei uke før han var 5 måneder. Vi har heller ikke begynt med fast føde, men vet du hva? Jeg har ei helsesøster som har "mast" om dette siden 4-månederskontrollen! Det er helt feil, og helsesøstera er nok av "deen gamle skolen". Men det er ikke noe trivelig å si imot henne likevel. Gruer meg nesten til neste kontroll, der jeg skal si at jeg fremdeles gir bare pupp. (Han sover forresten enda, og har sovet siden halv sju i går kveld - kun avbrutt av ei amming klokka 7 i morges).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som fullammer. Som dere ser på innlegget mitt over, er ikke dette helt uproblematisk for meg, i og med at jeg har ei helsesøster som "maser" om at ungene må begynne med fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner så altfor godt til problemet med helesøster. Hun uttalte her forleden at "jeg har skjønt at du er enn sånn type som vil amme lenge, ja...". Maste om sosialisering rundt bordet, og at hun burde få fast føde til alle måltider, og gjerne med kjøtt. Sludder og vås sier jeg. Heldigvis er jeg glad for at jeg er trygg på meg selv i mammarollen, og at jeg er såpass ressurssterk at jeg klarer å trekke egne beslutninger. Jeg vet at mitt barn har det best ved at jeg fullammer nå, men når jeg merker at hun etterspør mer enn hva jeg kan levere, er det selvsagt tid for å introdusere fast føde. Men alle barn er forskjellige (og mødre også for den saks skyld), og vi må gjøre hva som er best for hver enkelt mener nå jeg. Vil legge til at jeg har testet ut med smaksprøver av forskjellig slag, men hun er ikke videre interessert. Får ikke i henne nok til at jeg vil kalle det et måltid. Snakk om et par teskjeer noen få dager i uka. Mest bare for gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at ei hs maser om fast føde når det absolutt anbefales å fullamme til de er 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...