Gå til innhold

1 uke tidligere termin?


bokormPåOvertid

Anbefalte innlegg

Jeg har regna ut terminen min til å være mellom 2. og 5. juli. Var på ul forrige uke, da var jeg 9 + 1 (evt. max 4 dager. I følge gynekolog var jeg 8 uker på vei da, embryo målte 22 mm. Det er i såfall 1 uke kortere enn hva jeg har regna ut. Hun sa det var helt normalt at man fikk flyttet på termindato, men dette ble gjort ut fra størrelsen på embryo og ikke første dag for siste mens. Det jeg lurer på er om det er normalt at man kan få flyttet termindato med en uke når man er sikker på når barnet ble unnfanget? Kan det være noe galt i og med at embryo er mindre enn ukene tilsier. Kan legge til at jeg var på ul i uke 6 også (pga mistanke om sv.skap utenfor livmor) og ut fra størrelsen på embryo da så har utviklingen vært normal. Da må det i såfall vært veldig treg utvikling i starten. Ok, ganske kompliserte greier dette, håper det er noen som forstår hva jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

 

Sist fikk jeg forskjøvet termin med en uke, og vi var skråsikre på når befruktningen skulle ha funnet sted.Vi hadde nemlig ikke sex etter den tid pga at jeg reiste bort på ferie..Men vi måtte slå oss til ro med at termin ble forskjøvet...Jeg fødte alikavel 14 dager før termin!! En mulig forklaring på at termin blir forskjøvet med ca en uke til de som er sikre på befruktningsdagen, er at egget ikke fester seg med en gang etter befruktning, men ligger i dvale i noen dager- opptil en uke før det fester seg i livmoren og begynner å utvikle seg...

Ellers så er jo ultralyd bare ca termin det og med slingringsmonn på 2 uker + -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følg din egen termin viss du vet når du ble gravid,ikke gi deg...når jeg gikk gravid med sønnen min fikk jeg 9 terminer fordelt på 4 mnd...skal ikke være mulig mener jeg,de bør jo tenke litt og ikkealltid bare se på størrelsen...det var min termin som stemmte den gangen...og det skal den gjøre nå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Man blir bare litt engstelig for at embryoet ikke utvikler seg "etter boka" og at det derfor er noe galt, men blir beroliget av svarene deres.

(overskriften skal selvfølgelig være 1 uke SENERE termin?, ikke tidligere - det gikk litt fort i svingene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

De embryo-størrelsene det snakkes om av fagfolk er gjennomsnitsstrørrelser, og vil følgelig kunne variere fra embryo til embryo. Dette skal du ikke engste det noe for. Selv er mitt embryo litt "for stort " i fht. min termin, og jeg vet også eksagt når det ble unnfanget. Kanskje det har noe med at faren er 204 cm og jeg var 54 cm ved fødselen, gudene vet... (;

Lykke til ! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...