Lone35 =0) Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Jeg husker godt at forrige svangerskap. Jeg fikk kommentarer hver gang jeg traff min svigerinne: "Hææærrregud kor svær du e' " Sa hun hver gang vi møttes. Dette og hver gang jeg ammet etter jenta ble født kommenterte hun hver gang jeg ammet: "Sitter du der med puppen igjen nå". Dette har nok ikke styrket mitt bånd til svigerinnen min akkurat. Jeg kan ikke dy meg i enkelte situasjoner jeg heller og kommer med ironiske kommentarer. Ja det er ikke akkurat morsomt å bli minnet på når man legger på seg 25kg i svangerskapet og blir kvisete og føler seg ille. Synes det er dårlig gjort jeg. Men tross alt dette,forsvarte jeg henne både når hun fikk en spesiell kjæreste foreldrene ikke var begeistret for og når han stakk av fra henne og den nyfødte ungen deres. Beklager sytet, men fikk ut noen tanker. Flere som har hatt lignende erfaringer?
#Aurora har tre gutter# Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Uff da.Ikke noe særlig.Jeg fikk høre her at jeg kastet opp med vilje og alt det der.Jeg har gått ned nesten 13kg etter alt oppkastet og har ikke gått opp noe enda.Men her litt og ta av..sånn passelig stor,veier ca 80kgog er 1,76cm høy.Og jeg føler at jeg blir mobba pga at jeg ikke tenker på barnet at jeg ikke har lagt på meg og slikt.Men er kun 18+6 og kan jo legge på meg enda.Synes ikke det er noe gøy og høre på slike kommentarer som jeg får.Går det jo ikke med vilje.
Regnbuemor til 2 Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Her var akurat svigermor på besøk, og hun salng ut av seg: herregud så svær du blir, jeg tror ikke jeg var så svær da jeg fødte engang jeg! Jeg er 14+1 i dag! Jeg tror ikke hun mener og såre men det gjør hun faktisk. Jeg er litt stor, så stor at jeg misstenker to, men la nå meg kommentere det selv først da i allefall, så kan de heller slenge seg på med en kommentar om de må. Nei huff og hu. Hun gjorde slikt sist også. Jeg la på meg 28,5 kg, og hun kommenterte det hver gang hun kom, og det er OFTE. Minst en gang i uken. Og da jeg hadde født hadde hun selvsagt alltid et velmenende råd på lur om hvordan vi burde håndtere vår lille tulle. Blæææ, for ei kjerring.
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Det værste med hele greiene her er at dette er noe vi bare må finne oss i! Det vil ALLTID være noen som kommer til å kommentere ting og tang ved svangerskapet, oppdragelse, amming etc.. Uansett vil noen alltid si ting som kan tolkes sårende og oppfattes som kritikk! - Det er mange kameler som skal svelges, og maaaange damer som har klart det før oss, med hodet høyt hevet! Mitt råd er å overse de kommentarene som kommer, som man føler er litt sårende. Og heller tenke at de mener det bare godt. Vet at det ikke er det enkleste, men det er til det beste.. For oss selv! Mamma rådet meg til å svelge noen kameler, bestemme meg for hvordan jeg selv vil ha det, og ta det derfra.. Det er du som vet hvordan du vil ha det, og du som må leve med de valgene du tar. Ønsker dere alle sammen lykke til! - Dere blir HELT sikkert topp mødre, selv om andre kommenterer ting annerledes..
stinelin81-3 smågull Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 He he.. jeg har ikke lagt på meg voldsomt enda( 23 uker) .. men jeg mistenker kroppen min for å være i stand til det!! Men samboer har gitt meg et kallenavn: " feita mi!!" høres kanskje ikke så hyggelig ut.. men han sier det i en spøkefull og kjærlig tone.. og da er alt greit:)
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 F... altså, hvor j...... frekk går det an å bli???? Fordi du er gravid så er det greit?? Det er jo helt normalt å gå bort til andre folk og kommentere at de har lagt på seg. Nei, jeg kjenner jeg blir rasende og folk må gjerne komme med den kommentaren til meg, så skal deg jaggu får høre. Gi de svar på tiltale§!! Og drit i deg (letter sagt en gjort) GRrrrr
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Tror du er inne på noe her :-) Jeg har lært at man kommer mye lengre med å bare jatte med og smile enn å bli provosert og sinna. Jeg har ikke energi å spare til å bli så sinna for tiden, så jeg orker ikke. Alle har en mening om alt, og da skal de få komme med den siden det betyr så mye for de, så kan jeg gå min vei vel vitende om at vi er veldig forskjellige etterpå ;-)
☆Pacific sunset☆ Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Her er det omvendt... får høre at jeg umulig kan være gravid og alt det der.... jeg kunne klort ut øya på de idiotene som aldri klarer å holde kjeft!!! (verken om det ene eller det andre!!)
Lone35 =0) Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2006 Ja sårende er det iallefall. Hvorfor kan de ikke bare si at "dette blir spennende", og spørre hvordan formen er? Hvorfor såre? -Jo det er mye man må svelge, men man glemmer det ikke for det.
Trillet Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Når svigermor ser meg så smiler hun å sier "heiiii kjukka".. Akkurat det synes jeg bare er koselig for jeg kjenne henne godt og jeg vet at hun mener det på en god måte for hun forteller meg hele tiden hvor hun gleder seg til å bli bestemor og hvor stolt hun er, og at jeg har en fin liten mage. Mens når folk som jeg bare kjenner litt spør på en teit måte om jeg har lagt på meg? Så svarte jeg i helga " Nei det har jeg faktisk ikke, har du?" Vedkommende ante ikke hva han skulle si eller gjøre. Andre ganger kan jeg si at nei jeg er ikke gravid jeg har bare forspist meg til middag, eller noe så teit.. Når de spør teit, så får de teite svar.. Noen har til og med spurt (på tøv da) om det er kjæresten min som er faren.. Da sier jeg bare at det er jeg ikke helt sikker på enda, så det får vi se om babyen ligner på han når den kommer ut...
Lone35 =0) Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 3. desember 2006 He he Trillet, artig å få dem som spør å føle seg dumme!! Ja det er det virkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå