Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?


ღZalina med Robin og Isabelleღ

Anbefalte innlegg

I går fant jeg ut at jeg er gravid..

Og jeg er litt redd...

 

Under sist graviditet fikk jeg svangerskapsforgiftning.. og fikk en veldig dårlig opplevelse..

Kan dette skje igjen?

 

Noen som vet???? klem til dere Alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok skje igjen, men trenger jo ikke det. Regner med du får god oppfølging slik at de kan forhindre at du får en alvorlig svangerskapsforgiftning. Barnet blir jo forløst tidligere om det skulle vise seg å være alvorlig for mor. Hør om at du får gå til jordmor på kontroller slik at du får pratet mer om graviditeten og hvordan du har det. Legene bruker jo ikke ikke ha den beste tiden så!! Ønsker deg lykke til, og som sagt så er det ikke sikkert du får svangerskapsforgiftning denne gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akutt alvorlig svangerskapsforgiftning med nr1. Og jordmor har forsikret meg om at dette MEST sannsynlig ikke skjer igjen.. Men man kan ikke være garantert mot det.. men hun sa at det er vanligst å få det med nr1 og det er IKKE (og hun understreket dette) mange som får det med flere barn på rad......... Så jeg ble veldig trøstet av de ordene...

 

Jeg får tettere oppfølgning enn andre 2gangs gravide pga min opplevelse sist, så jeg syns du skal kreve det samme.. Og det er lurt å gå til jordmor i tillegg til lege. Det gjør jeg,, Jordmor har bedre tid og kan prate mere med deg enn legen kan, som regel..

 

Lykke til videre. Klem

26+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet liksom ikke om jeg tørr å stole på leger/ Jormor... For sist gikk det veldig galt..

Selv om jeg hadde svangerskapsforgiftning og sky høyt blodtrykk.. Skulle jeg føde vaginalt, Og jeg ble aldri spurt om ks.

Dette førte til Svangerskapsf. kramper. etter at jeg hadde født lille gutt..

Så Jeg lå der å trodde at alt var bra.. som de alle sa. Og etter en stund ser jeg veldig uklart.... og før jeg nesten for sagt noe er jeg borte....

Havner på insentiv og tilstanden var kritisk. Jeg vånknet etter noen timer.. men ikke noe jeg husker. jeg har nok trengt alt det vonde jeg opplevde.

 

Så har jeg aldri skjønt hvorfor jeg måtte jo igjennom en vaginal fødsel.. hvis dette var med en fare at det ville skje noe ufs.

 

Jeg mener også at en jormor sa til meg at det var mindre sjanse for at jeg skulle få det igjen...

 

Men jeg er drit REDD..

 

Jeg vil bare ikke at jeg eller noen jeg er glad i skal gå igjennom det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...