Gå til innhold

Bare tester, jeg... :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo bare sjekke om mitt "nye nick" funker som det skal... :o)

Ha en fin dag, alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med å være høygravid :)

(skummelt??? hehe)

Skrevet

Takk for det! Skummelt, ja! ;o) Nå begynner det å nærme seg! Du er jo ikke så langt bak, du heller, da... ;o)

Jeg var forresten en tur på føden på fredag kveld/natt til lørdag. Vi hadde vært i bursdaglag et stykke unna, og var på vei hjemover igjen; en tur som tar ca halvannen time. Kom til Sandvika og da hadde jeg så kraftige og "ekle" kynnere som kom "som kastet på meg", samtidig som jeg hev etter pusten... Jeg fikk Gullefar til å stoppe bilen litt, sånn at jeg kunne få litt luft og "roe ned". Vi sto der i noen minutter før jeg bestemte meg for å ringe føden for 1) å bli beroliget eller 2) for å kunne komme inn til en sjekk. Jordmora jeg snakket med virket ikke overbekymret for symptomene, men sa at jeg gjerne måtte komme inn en tur. Dro da rett til Drammen og fikk ctg-belter rundt magen for å måle barnets aktivitet/hjertelyd, samt livmoraktiviteten. Leverte urinprøve og den var det utslag på. Det viste seg at jeg har urinveisinfeksjon, og at dette ofte gir kynnere og ubehag; innimellom kunne slike kynnere minne om rier, sa jordmora som sjekket meg, så det var helt riktig at vi kom inn til kontroll.

Barnet hadde det helt bra, h*n var så aktiv, så! Alle målinger av han/henne var supre, heldigvis. :o) Jeg fikk med et par-tre tabletter så jeg kunne starte kuren med en gang + at de skulle ringe inn resept for meg på lørdag, så jeg fikk hentet ut antibiotikakur på lørdag allerede. :o)

Jeg var vel aldri egentlig bekymret for om ting var i gang, men jeg merket at jeg stresset litt oppi hodet mitt på vei inn til sykehuset; mange tanker som raste... Som for eksempel at nå_må_jeg_få_pakket_bagen_snart, vi må få bilsetet i hus, vi må få ferdig alle de småtingene som gjenstår, da ting jo KAN skje ”når som helst”! –Skal se jeg blir gående til langt utpå vårparten, nå når jeg sier sånt! :o) Hehe!

Jaja, sånn er det. Jeg har bedt mamma om å komme og hjelpe meg litt i morgen. Tenkte å få hjelp til å skifte gardiner, rydde vekk noe hobbyutstyr som skal i noen skuffer jeg vanskelig kommer til for tida, re opp sprinkelsenga, pynte litt til jul osv... Prøve å få litt oversikt. Gullefar mekker på bil om dagen, stakkars... Bilen min skal på EU-kontroll og vi er_som_vanlig sent ute! :o(

Dette ble visst laaangt! :o) Ha en fin dag! Vi snakkes!

Skrevet

Uff... godt du dro innom for den ekstra kontrollen da! Håper medisinen hjelper, så du kan bli fort bra og kanskje slippe noen av de kynnerne!

uvi er ikke noe å spøke med :(

Ja, jeg har jo det meste klart nå, men blir vel først i slutten av januar den ungen vil komme..

Selv om fødselen starta i natt.. i drømmen min :P

Når desemberlønna kommer skal jeg kjøpe en bag som er stor nok, så jeg kan få pakka ferdig. Da blir sambo glad hehe

Godt du får hjelp av mammaen din da :)

Julepynten skal fram den 23. her...

Julegaven til sambo har blitt bestemt nå, og er så og si ordnet. Så da får han iallfall julegave uansett når ungen kommer hihi

Skrevet

Så bra at det meste er klart hos deg! ;o) Inkludert julegave til din kjære!

Når det gjelder julepyntinga, er jeg stort sett ikke_flink til det... Det vil si: De fleste årene siden jeg flytta hjemmefra har jeg kanskje slengt på en liten rød løper på bordet, KANSKJE fått opp stjerna (aldri til rett tid, tror jeg...!), og muligens en nisse på en kommode eller noe... Har aldri vært noe swung over pyntinga. Nå i år føler jeg at jeg har så mye annet å tenke på og å ordne, så her kommer ting og tang opp i dag og i morgen! Har lyst til å ha det litt mer "ordentlig julepynta" enn jeg pleier, og da må jeg visst ha hjelp, ser det ut til! Hehe!

Oi, da! Drømte du at babyen kom i natt? :o) Jeg husker sjelden drømmene mine, jeg... Drømte i sommer en gang at jeg fødte en bitteliten baby som fikk plass i hånda til Gullefar, og plutselig sa det "poff!", så var det en "full-size-baby"! Engstelig for å føde et stort barn? Hmmm...? Ellers drømte jeg en gang at jeg fødte en katt... Og jeg som ikke er noe glad i katter, engang!!! Skuffende greie, det der!

:o) Nå skal jeg fortsette litt med rydding, pynting, ordning av sprinkelseng (må i alle fall rydde ut av den hvis det skal bli plass til sengekant, dyne, sengetøy og, ikke_minst baby, etterhvert!).

Skrevet

Min første drøm om babyen da.. såvidt jeg vet.

hehe

Jeg elsker å pynte til jul, håper vi finner et fint lite juletre, som ikke er for dyrt, i år :) Har lyst på juletre i år, siden vi skal være såpass mye hjemme. Synes det er så koselig med juletre.

Pappa kommer jo og blir hos oss store deler av jula i år.

Godt du får hjelp da, så du får det julekoselig da :D

Kos deg med baby- og juleforberedelsene da :D

Klem

Skrevet

Husker forresten drømmen godt, fordi jeg våkna av den, og var plutselig litt usikker et lite øyeblikk på om fødselen virkelig hadde starta hihi

Skrevet

Oooooæææ! DET hørtes skummelt ut, at du faktisk ikke var sikker på om det var drøm eller virkelighet... :o)

Kos deg, du også! Vi snakkes og sees vel snart igjen! :o)

Goood klem fra

Skrevet

Hehe, bare litt borte-vekk når jeg våkna gitt hehe

Var godt å innse det bare var en drøm, at ungen ikke har tenkt å komme enda hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...