bassen2 Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 spørsmål til de fleste som svarte på spm " hva kan deres barn på 13 mnd si?" Kjønner ikke hvorfor dere som har barn som kun sier noen få ord sier " men ho/han begynte gå tidlig da" eller " motorisk sett er han foran sin tid" etc etc etc.....herregud, høres ut som om dere prøver og kompensere opp/unnskylde for at deres barn ikke prater eller sier like mange ord som andre barn, kun for deres egen del..at dere prøver at overbevise dere selv om at de kan sååååmye annet at det er derfor de prater mindre........Hva er vitsen med det da??? alle barn er forskjellige, og lærer tin i olike stadier... Syns dere virkelig ikke at de får nok med konkuranse seinere i livet?? kan de ikke bare få lov og lære seg ting i sitt eget tempo??
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Jeg er en av de som sa at min gutt ikke kan si noe særlig, men han gikk når han var 10 mnd. For meg er det ikke en konkurranse.. Men mitt poeng er at noen er verbalt sterke, mens andre er motorisk sterke og disse forskjellene gjør at noen snakker tidligere, andre er tidligere til å gå. Prøver slettes ikke å kompensere for noen ting jeg, synes mitt barn er enestående, de har de vært alle tre. Men det er jo klart at når jeg leser at 13 mnd gamle babyer sier 10 til 15 ord, blir jeg overraska, siden min bare sier bøh;)) Tror ikke du skal henge deg så mye opp i ting, blir bare irritert av det.. Ha en fin søndag:)
Aubergine Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har ikke lest den tråden du refererer til, for det første fordi gutten min er 18 mnd., for det andre fordi han ikke sier særlig mye, ehh, temmelig lite, nærmest ingenting.... Og han har vært "treig" til stort sett alt, uten at jeg tror det er det minste galt med han for det. Men jeg skjønner "behovet" for å skryte litt av hva gullklumpene kan, man hører jo stort sett om hvor uhorvelig "flinke" og tidlige alle andre er, og har man ikke et sånt barn, får man stadig spørsmål om ungen kan ditten og datten. Og så trekker man gladelig fram et eller annet man er litt stolt av. Jeg personlig eeelsker når noen skryter av gutten min, jeg synes jo han er den mest fantastiske i hele verden!
bassen2 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2006 selvfølgelig er det veldig viktig med skryt...skryter av mitt barn hele tiden..og det trenger ikke være " store " ting ho har gjort.....det eg mente var at det virket som unnskylninger noen skrev...sikkert bare formuleringsspørsmål.............blir ikke irritert, bare lurte .... ha en fin søndag du og!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå