Gå til innhold

Hvor mye tolererer dere av mennene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg tar mer ansvar og er mer moden enn min samboer...

Min samboer har vært på fest iallefall 4-5 ganger siden jeg fødte. Han har også hatt et par kompisser på besøk der de har drukket en del øl og sittet oppe. Han kan aldri gå på fest og drikke med måte og komme hjem i 12-01 tiden. Nei, når han først skal drikke så skal drikkes mye. Han kommer hjem i 4-5 tiden, og sover til langt på dag, kanskje til 14 tiden. Det er lite tak i han dagen etterpå.....Ellers i helgene er han alltid med meg og vi ser film og lager mat, så unner han å drikke med kompisser en gang i blandt...Men dumt at det alltid skal bli så mye. Samboer har aldri vært edru på en fest. Da sier han at han ikke ser noe vits i å gå. Hva skal jeg si da, som har blitt vant til å være den som ikke drikker? Kunne ikke han og kompissen gått på kino eller noe en kveld og vært hjemme til 12?

Jeg pleide også drikke mye og feste mye før jeg ble gravid, men orker ikke det lengre. Det kommer jo en dag etterpå som krever mye. Hvis jeg er med mine venninner er jeg alltid hjemme til 12 og drikker sjelden. I såfall ikke mer enn et par øl og kanskje 1 glass vin slik at jeg vet jeg kan stå opp kl 8.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte da? Dumt han ikke har kompisser som er fedre selv.....

Skrevet

Jeg hadde ikke tolerert det. Har man barn må man bli voksen. Tassen er 6 mnd, og mannen min har vært ute 3 ganger alene. Da er han hjemme til ca 2, og oppe neste morgen.

Skrevet

Må jo bare snkke med han og få han til å forså at når man har barn har man ansvar. Det er dere sammen om, så han må opp om morgenen, og ta sin del. Det innebærer også å sitte hjemme om kvelden når ungen har lagt seg

Skrevet

men vi har det egentlig sånn at vi står opp med lillegutt hver vår dag. I går stod han opp med lillegutt og jeg fikk sove 1 time ekstra...Så i dag var det min tur å stå opp...

Men det som er problemet er:

- At han drikker så mye når han først skal drikke

- At han ikke har noen kompisser som er fedre og har samme ansvaret

- At han ikke helt ser at nok er nok og klarer tenke at det kommer en morgendag, han glir liksom inn i "18 år på fest- rollen"

- At bestekompissen er en stordrikker

- At for at de skal ha det gøy en helgekveld må alltid alkoholen være med, kan kke gå på kino, ut å spise osv

Skrevet

Må bare tilføye at ellers er han flink å hjelpe til i det daglige....Han respekterer hvis det ikke passer han går på fest en helg, og han er stort sett alltid hjemme med meg i helgene...

Hvordan kan jeg få han til å bli mer moden i forhold til drikkingen?

Skrevet

Hehe, sambo er ute hver Lørdag han, sover da til 14-15 tiden på Søndag! Han har EN gang på 3 mnd stått opp med Lukas, det var en gang jeg hadde vært ute! Jeg sto da opp kl. 11, da gikk han og la seg igjen!

Skrevet

Et lite tips her er å ha litt "regler". Vi har en liten på 7 måneder og i helgene har vi hver vår dag å sove lenge. Hvis han går ut på fredagskvelden og kommer hjem kl fire om natta, så får han fred til klokka er 12 på lørdagen, og så blir han vekt. Uansett hvor trøtt han er! ;)

Vi har det slikt uansett om en av oss skal ut eller ikke, så har vi fortsatt hver vår morgen i helgen. Dvs. en som tar lille gutt i løpet av natta og morgenstelle på han, så står den andre opp litt senere. Skal ikke nekte for at det er sjelden jeg ligger til tolv, men pleier å stå opp mellom ni og ti, og så får vi mesteparten av dagen ilag alle tre.

Han går ut et par ganger i måneden, av og til kanskje oftere hvis det er bursdagsfeiring e.l. Selv så verken orker jeg ikke så mye festing, men synes det blir galt å "nekte" han å være "sosial" bare fordi jeg ikke makter det....

Skrevet

Det er ikke mye du kan gjøre for å endre kompisen hans da... Finne dame til han???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...