Gå til innhold

Når mener dere at det er normalt å bestille første legetime? Jordmor?


Snappie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan godt bestille time med en gang, men du får time når du er ca 8 uker på vei, det som er vanligst.

Du kan velge selv om du bare vil gå til jordmor, eller bare fastlegen din, eller begge to! Jeg gikk til begge forrige svangerskap, og kommer nok til det nå også,

Jordmødrene har stort sett mye bedre tid til deg, og vet virkelig hva de snakker om liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da bestiller jeg en time slik at jeg får når jeg er en 7-8 uker på vei. Men henviser legen meg til jordmor? Eller kommer med anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok bare en helsestasjon som du hører til, så da får du en av jordmødrene der. Må nok ringe dit også og bestille time der!!

Jeg skal ta første timen hos jordmor tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha alle kontrollene mine hos jordmor. På helsestasjonen kan de ta de samme prøvene som en lege kan.

 

Ringte helsestasjonen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, fikk time 3 uker senere. Greit å ringe tidlig, da får man vite praksisen de har der og du kan lettere få en tid på døgnet som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap var jeg først hos legen i uke 12 og hos JM i uke 16. Hvis jeg slipper unna den verste kvalmen og klarer å være i jobb gjør jeg det likt denne gangen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til jordmor for første gang i morgen *gleder meg*

Jeg bestilte time for ca to uker siden da jeg fikk bekreftet graviditeten på legevakta. Velger å gå til jordmor framfor (mannlig) fastlege.

Må huske å skrive ned alle min spørsmål i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til legen første gang når jeg var 6+4, og skal tilbake dit når jeg er 11+4. Første time hos jordmor har jeg når jeg skal på UL i uke 18.

Dit ble jeg henvist automatisk av legen min, så slapp å ordne det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at man skal ha første kontroll når man er 12 uker på vei, men man kan ringe før dersom man har plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...