Gå til innhold

skal det være sånn? (ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 10 uker siden, en hard fødsel med mye klipping og revning. Ble derfor sydd masse, og mange av stingene gikk opp med en gang. Har slitt med betennelse, og store smerter. På seksukerskontroll hos lege hadde jeg så store smerter at han ikke kunne gjennomføre gu. Det var visst "helt normalt" at det var sånn. Har de siste par ukene hatt ekstra vondt, og blødd fra den ene "flengen" i underlivet. Å tisse er fortsatt veldig vondt. I tillegg har jeg følt at jeg har blitt stukket inn i såret med en kniv. Hadde så vondt i natt at jeg ikke fikk sove. Prøvde å studere underlivet i et speil, og så at noe stakk ut fra "flengen". Så at det var en tråd, og klarte å klippe den vekk. Da fosset det ut blod, ferskt blod + masse klumper. Så at det jeg hadde klippet vekk var tråd a'la fiskesnøre.Jeg sluttet raskt å blø, og nesten alle smertene i underlivet forsvant med en gang! Men ser nå at jeg faktisk har flere slike sting innover... Hva gjør jeg nå? Hvem kontakter jeg?

Jeg tror virkelig ikke at disse stingene kommer til å forsvinne av seg selv! (men hvorfor sa de det etter fødsel?) Andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stingene skal jo forsvinne av seg selv etterhvert.... Jeg ble sydd med førstemann, husker ikke hvor lang tid det tok før dem forsvant.

Men jeg var jo på kontroll rundt 6-7 uker etterpå og mener dem var vekke da :)

Ta kontakt med fastlegen din eller der du fødte.

Håper dem kan hjelpe deg der.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg ble så vidt sydd med noen sting, så jeg hadde vondt 4-5 dager bare. Kan vel være litt individuelt, men synes 10 uker høres lenge ut...

Syntes også det hørtes litt rart ut at stingene ikke var løst seg opp enda. De skal jo løse seg opp av seg selv, trodde de var borte etter en uke. Kanskje de har sydd med feil tråd (som ikke løser seg opp).

Fastlegen er jo ikke noen spesialist på gynekologi. Kanskje du kan prøve å få time direkte til en gynekolog? Eventuelt kan du ringe sykehuset der du fødte og høre om de har mulighet til å hjelpe deg, kanskje de kan gi deg henvisning til gynekolog på sykehuset...

Lykke til! :o)

Skrevet

Jeg hadde også en hard fødsel me mye klipping og sting langt innover og nedover.d tok kjempe lang tid før jeg ble bra igjen,hadde ikke betennelse el noe.stingene ska bare dette av seg selv,gjorde også vondt når jg tissen en god stund.var vel rundt 3-4 mnd før jeg følte meg helt bra.så det er nok vanlig när vi har hatt en sånn fødsel.prøv å ikke gjør no me stingene,de detter av etterhvert som d gror.

Skrevet

Hei kjenner meg så igjen. Hadde det sånn for ni år siden. Gikk til legen av ren desprasjon og hun fjernet stingene. All smerte forsvant med en gang. Legen sa også at stingene aldri hadde forsvunnet av seg selv. Ring til legen og få deg en time i morra...

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med barselavdelingen. Her i Bergen er det gynekologisk avdeling i tilknytning til barsel, vet ikke hvordan det er andre steder. Jeg selv fikk problemer en stund etter fødsel og da var det der jeg måtte ta kontakt. Ble operert der for komplikasjoner etter fødsel og. Har og fått beskjed om at det er der jeg skal ta kontakt om jeg får flere problemer. Det er jo på disse gu-avd de er eksperter på alle slags komplikasjoner etter fødsel, så ville heller brukt de enn en fastlege som ikke har så mye erfaring med slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...