Gå til innhold

Blir så sint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var hos et venne par i går...vel og hyggelig det...men så sier plutslig hun ene at hun syns det var så bra at en annen venninde av hun som er gravid er så flink siden hun jobber så mye!!! Snakker liksom som at hun jobber jo ni timer om dagen...syns det er så bra at hun står på..

Hun bar tydlig preg på og være sliten nå men jobbet for det osv...

Virker på meg som sarkastiske meldinger til meg som har svangerskaps penger og har vært enormt mye syk.

Da dette kommer fra samme menneske som sa for litt siden at jeg ikke måtte bli hysterisk når jeg sa jeg ikke kunne løfte veldig tungt...ja da blir jeg litt sånn at jeg velger andre venner som er hyggeligre i kommentarene.

Syns det er sårende jeg...

Sorry jenter måtte bare få det ut....

Også håper jeg vedkommende får merke det når hun engang får barn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes fine måter å takle slike utsagn - faktisk! Du ser på den som sier det og spør - hva mener du? Synes du jeg burde jobbet lengre? Det er ikke sikkert at hun mente det slik, men jeg forstår godt at du tolka det slik! Men neste gang må du spørre litt, og få fram hvordan det er mulig å tolke det personen sier. For synes ikke at de skal slippe unna med det! (forresten kjempeviktig å ikke hisse seg opp, bare spørre helt rolig om hva meninga egentlig var! og deretter forklare hva konsekvensen ville vært dersom du hadde jobba enda - fare for både det ene og det andre)

Skrevet

hadde blitt rasende, det der er unødvendig.... alle sv skap er ulike, min mor fikk energi sjokk ..... vasket ned tak og vegger omtrent hver dag... jeg med andre ord er hjemme med to skole barn, og sover utrolig mye... men hun har kankje ikke barn, eller har vært frisk under sv skapene....

Skrevet

Kjenner typen! De MÅ bare si sin menging, og pakker det ikke særlig godt inn heller. Eksperter på det meste de ikke forstår seg på. Heldivis har jeg ikke fått noen sånne kommentarer selv, men jeg har en veninne som rett og slett måtte "droppe" noen veninner under graviditeten for de var så lite forståelsesfulle.

Tror jeg ikke ville klart å holde kjeft, men hadde bare måttet svare igjen, noe som at hun ikke burde blande seg i ting hun ikke har noe med....!

Skrevet

hadde også reagert som om det var ment til meg..

hadde ikke blitt så glad da nei..hadde spørt henne hva hun mente med det...

Skrevet

det er bare å sitte og smile mens hun kommer med slike kommentarer og bare gni deg i hendene når hun kommer i din situasjon... da kan du komme tilbake til de kommentareren hun slengte etter deg... hehe...

du vil garantert få høre at det er noe annet nå som jun er gravid for det er heeelt annerledes enn da du gikk gravid, at det er mye verre for henne osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...