Gjest Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Har dere alt klart til babyen? Har dere vasket alt?
oesmamma Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Det meste er klart - mangler stelleprodukter og ulltøy... har ike vasket noe det tar jeg når jeg slutter på jobb...
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Når er terminen? Jeg også tenkte å ta det da permisjonen starter, men ble litt små stresset da jordmor sa at den kunne komme fra nå og fremover...
Leola Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Har termin 27 desember, har ikke alt klart, men det hadde ikke vært noe krise om den skulle komme da. har det viktigste i hus. Tenkte jeg skulle vaske litt klær i dag. Har nesten ikke fri før babyen kommer:( (så sant jeg ikke går over da sef.)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Vi har termin 1 jnauar, og vi har alt klart til babyen nå... Satt opp senga i går og sånn, mangler bare å sette på sengetøy og sånn, og det tenkte jeg å gjøre i morgen... Ellers så er klær og stellebord og alt fiks ferdig... Som vi gleder oss...
kokosbolle Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Vi har seng, kurv og vugge (satser på et skikkelig sovedyr av en baby ja, hehe) dyner, sengetøy, kluter, klær (alt er vasket), kjøredress, smokker. Venter barnevogn, stelleveske og bilsete i uken som kommer, er så spent!!! ) Ellers har jeg ammebh, ammetopp, brystpumpe, ammeinnlegg i ull og bomull, bryatvortekrem, xylocain. Mangler vel egentlig bare stelleprodukter og hjelpemidler i forbindelse med det; stellematte, babyolje, neglsaks, nesesuger, termometer ++ Og har ikke ammepute ennå, for det skal moren min være med å handle. En av grunnene for at vi har drøyet mange av innkjøpene til nå, er at min mor bor i Afrika, og kommer hjem på fredag om en uke, så da skal vi ut å handle det siste sammen med henne, med mindre ikke lillemann har kommet alllerede da... Ting jeg tenkte vi kunne ønske oss, som vi ikke har ennå, er Babybjörn bæresele, vippestol, reiseseng, leker ++ Og nå som det ser ut til at lillemann komme før termin, kan det jo hende at vi må ønske oss klær i str 45 og 50 (har ingenting av det gitt).. Har jo tenkt at med en pappa som var 4,5 kg når han ble født, og jeg er førstegang, kom jeg til å gå over termin og føde en str. 56 baby.. hehe
rødhette* Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har termin i midten av januar (15.), og vi har så og si alt klart.. Mangler bare lammeskinn og å få vognposen i hus (den er bestilt, får ikke betalt den før desemberlønna kommer). Har vasket klærne i str 50/56. Tenkte det var greit å ha alt klart tidlig, nå som jeg vet hvordan formen er.. så slipper vi i tillegg kaos dersom babyen skulle finne ut den vil hilse på før (selv om jeg regner med det blir overtid)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Hei ja...har termin samme dag som deg smaskeli...jeg har alt klart...eneste jeg må kjøpe er stelleprodukter...tenkte siden det er såååå mye annet å bruke tida på fremover i forbindelse med jula er det derfor greit å være ferdig...klemmer fra meg
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har ikke termin før 18. januar, men har en sterk følelse av at babyen kommer før det... Har vasket og sortert alle klærne, kjøpt søskenvogn (for har en på 16 mnd fra før), vuggen står fortsatt på loftet, men kan kjapt hentes ned... Det vi mangler er å kjøpe en softbag til babyen og bleier, tror jeg ) Regner med at det vil komme litt gaver både til jul og når babyen kommer, men nå har vi egentlig det meste. Vi trenger forresten vognposer (av ett eller annet slag) både til babyen og til førstemann, for junior sin voksipose brukes i barnehagen... Hadde også vært flott med en ny stellebag, men den gamle holder nok en stund til...
seff Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Har klart alle store ting unntatt vugga, har mesteparten av klær og stæsh. Har ikke vasket klærne ennå da. Har ikke pakket den berømmelige sykehusbagen heller..Er kanskje litt treg av meg :-)
Maisie Skrevet 3. desember 2006 #11 Skrevet 3. desember 2006 Har termin 9. januar. Holder på med vaskinga av klær og diverse til babyen. Mangler voksipose, sengetøy, sengekant og litt til meg, ellers er vi i mål. Tror jeg. Bagen blir vel pakket i jula, tenker jeg.
selfangerkjerringa Skrevet 3. desember 2006 #12 Skrevet 3. desember 2006 Termin 8.jan her. Har vasket alt av tøy str 50-56, sykehusbagen står pakket og klar (mangler bare noe småtteri til meg selv). Men særlig mer er ikke gjort dessverre... vi driver og pusset opp kjøkken og må nesten prioritere det - og når jeg har bekkenløsning og mye vonde kynnere og nedpress så får jeg ikke gjort stort på egen hånd. Det vi mangler er å montere stellebord og sprinkelseng, montere festene til den indiske babyvugga. Vogna står umontert under trappa i gangen, bilstolen i pappeska i kjelleren, klar til å lempe i bilen når vi må kjøre. Skal innom apoteket etter jm-tima imorra og kjøpe det jeg mangler der (olje, ammeinnlegg og et par ting til) og det er vel det tror jeg... Skulle det vise seg at vi har glemt noe så får vi bare ta det som det kommer Stresser lite - det er det heller ikke noe poeng i. Jeg har fått beskjed fra jm at fødselen kan starte alt fra i morra til termin, så her tar vi ting litt som de kommer. Det viktigste er å få med sykehusbagen med klær til knøttemor, bilstolen tar mine foreldre med når de kommer på besøk på føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå