Dibber Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Jenta mi er 1 mnd og har fått belegg i hodebunnen.
Nadine0606 Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har smurt med olje ofte, gredde det ut med kam og vasket det med litt sjampo. Det hjalp men jeg måtte gjøre det lenge (ca. 2-3 mnd.). Salisylsyre fra apoteket hjalp ikke her. Lykke til.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Det er så mange forskjellige ting du kan prøve. Olje og lusekam, da smører du på olje i hodet og lar det virke noen timer, gjerne over natta, for så å fjerne det med lusekam. Locobase LPL, den skal smøres på 2 ganger pr dag tilø det går vekk. Men det jeg syns funka best var A Derma, det er en salve du får kjøpt på apoteket. Smøres på 2-3 ganger pr dag til det er vekk. Når du bader babyen kan du ta en klut og skrubbe forsiktig i hodebunnen.
Sina73 Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Man skal være litt forsiktig med å skrubbe det bort. Det blir så fort rødt og sårt. Jeg lot det bare være og det tatt av av seg selv. Det meste var borte etter 3 mnd uten å gjøre noe som helst. Man kan smøre med olje eller en fet krem for at det ikke skal føles tørt for babyen.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Gutten min hadde masse. Jeg hadde som mål å få det bort føre navnedagen hans i november og klarte det på en mnd tid ved å bade han i olje og ha i olje i hodebunn og ta av 2-3 skurv hver gang vi amma. gikk kjempefint og da begrenset det såre, røde seg. Kom selvfølgelig litt, men det blei borte på noen timer. Kom ann på om jeg tok mere enn 5 skurv ; ) Han blei litt tørr i hodebunnen etterpå, men olje inn dette et par uker så er det over det og. Funka ikke med noen kam her...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 jeg skrapte det forsiktig bort med neglen. Sikkert helt feil måte å gjøre på, så jeg signerer anonym... Det ble ikke noe særlig rødt. Tok litt og litt og etter 3-4 dager var det ikke mer igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå