Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Hun er bare to uker gammel,men har veldig lyst til at hun kan sove i sin egen seng.Men,hun roer seg ikke der.Vil helst ligge ved meg og sovne med puppen i munnen.Har prøvd vognbag,smokk,trangt i senga osv,uten hell.Er redd for at det blir en uvane å sovne med pupp i munnen.Jeg sover også dårlig.Må jeg bare finne meg i dette,eller kan jeg gjøre noe?Går det seg til av seg selv?
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 For noen går det seg til av seg selv. Nå er hun riktignok veldig liten enda, så har nok ekstra behov for nærhet og varme. Jeg for min del har knapt nok hatt den lille ligge i senga vår, ikke slår hun seg til ro i vår seng heller. Gå med en klut/ammeinnlegg rundt puppen en stund, og legg det nedi senga hennes slik at hun kan kose med den når hun ligger i senga si. Gråter hun når hun blir lagt i egen seng, eller er hun bare urolig? Jeg ville latt henne ligge litt så lenge hun ikke gråter. Prøv om pappaen kan bysse henne litt og legge henne i senga (lukter ikke pupp av han). Og det er ingen trøst, men de 3 første månedene er dessverre fylt med lite søvn, frustrasjon, bunnløs fortvilelse og ufattelig mye glede Tror mye løser seg opp av seg selv i løpet av de 3 første månedene. Lykke til.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Hei hei.... Jenta mi er snart 3 mnd vi har kun brukt senga til henne helt fr starten. Hun lå kanksje 2 netter i samme seng som meg på sykehuset, men når vi kom hjem var begge vi veldig bestemt på at hun skal sove i senga si. I starten gråt hun, så vi la oss for kvelden sammtidig. Så ville hun gjerne ha lys på. Gråt når vi skrudde det av.. Roet henne i senga. Gikk ganske fint når vi la oss samtidig. Hun i sin seng og vi i vår seng. Brukte baggen til vogna i senga en liten stund. Så tok vi ut den, det gikk veldig fint.. Nå idag går det kjempe fint.. Legger henne i senga og synger en sang.. Kysser henne på kinnet og sier god natt.. Nå er det aldri en lyd. Hun ligger å snakker med seg selv, så sovner hun. Sjekker henne inni mellom. Lukker døra opp på gløtt og hører etter. Som regel sover hun etter 10-15 min. Legger henne i 21.00 tiden og sover til 08.00. Jeg gir kun mme siden hun ikke la på seg tilstrekkelig da jeg ammet henne.. Jeg vil råde deg til å begynne å legge henne i sengen sin. Det kommer til å bli verre jo eldre hun blir å avvennde henne..Snakk med hs hør hva hun sier.. Lykke til..
ava* Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Til jenta vår kjøpte vi saueskinn! forøvrig var hun også veldig gla i og ligge inntil, men jeg snek meg bort fra henne etter at hun var sovnet inntil meg i vår seng, hadde da egen dyne på henne. dette er jo vanskelig hvis man har smal seng, men hos oss sover pappan nå på et annet rom i en periode. ( frøkna lager mye lyd når hun sover som forstyrrer han!!) Tulla legges nå i egen seng, etter å ha blitt ammet inne på soverommet. Sovner nå helt fint der på saueskinn og med en utgulpet bamse trøkt opp i ansiktet! Vet ikke om dette var no hjelp men lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Hun er urolig til å begynne med bare,men uhn begynner å skrike etter hvert hvis hun ikke blir tatt opp.Prøvde å roe henne en time i natt i senga uten hell.... Er så redd det skal bli en uvane at hun skal ligge inntil meg med pupp i munnen...får henne ikke til å ta smokk heller.Tror kanskje det hadde hjulpet litt. Har prøvd med noe som lukter meg,men ute hell det også. Vil så gjerne unngå uvaner med sovinga:(
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Vi hadde det også sånn de første ukene, men for oss fungerte det til slutt med at vi 1) lagde det trangt i vogga ved hjelp av et ullteppe som vi la som en pølse rundt kanten 2)lammeskinn som han ligger rett på og 3)varmeflaske i senga hver kveld slik at senga er god og varm når han legger seg. Jeg lar også flaska ligge på siden av vogga når han bli lagt, slik at han kjemmer varmen fra den. Fjerner den når han har sovnet så han ikke skal bli for varm. Vi leit også med å få ham til å ta smokken og fremdeles vil han bare ha den dersom han er i humør til det (dvs. mett og rolig). Han bruker den sjelden i vogga i forb. med legging, da blir han bare irritert. Slettes ikke alltid legging går smertefreitt her heller (han er 6.5 uke gammel nå), men mesteparten av tiden fungerer dette fint når jeg pupper eller bysser ham på forhånd så han entebn er veldig trøtt eller sover når han blir lagt,
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Ta en titt på denne artikkelen... http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=1423233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå