Benni-min Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Hørte man skulle begynne med en teskje. Da tok jeg en teskje pulver og blandet mme i det. Når kan man ta to teskjeer. Har fått beskjed fra hs om å ta med veldig forsiktig siden poden bare er 4mnd nå. Han spiser grøten fint, men blir den litt for tykk, brekker han seg.Når skal de gå over til mer grøt-konsistens? Det ser ikke ut som han vet hvordan han skal få grøten bak i munnen ennå. Den renner bare bak, så må han plutselig svelge. Av og til blir han lettere sjokket ser det ut som, og av og til går det fint.Og grøten er veeldig tynn.Men tykkere enn melk. Skal jeg gi han dette til jeg ser han tar grøten med vilje bak i munnen og svelger, eller skal jeg bare gi han mer og mer?
WP-TLogPeanut Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville prøvd å gi den på samme måte en liten stund til tror jeg. Tre dager er ikke lang tid når det gjelder slike små og det å lære seg å spise.
Sina73 Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Jeg brukte nesten 2 mnd på å få han til å spise grøt med god apetitt. Tok noen pauser på flere dager underveis og prøvde igjen. Måtte alltid ha melk klar som en backup for mange ganger var han ikke interessert i det hele tatt. Da han ble 6 mnd kunne jeg kutte ut melken og gi vann i steden for. Husk at en på 4 mnd er fortsatt veldig liten og synes både smak, konsistens og skje er veldig rart.
firemerkersmør Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Hvorfor begynne så tidlig? Anbefales å vente til nærmere 6 mnd hvis det ikke er noe spesielt. Vi har prøvd i en uke nå. Er fortsatt på en t-skje. Han har ikke forstått poenget enda. Mye søl, og lite i magen
Benni-min Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2006 helsesøster sa jeg burde begynne så smått nå. Det er visst anderledes med de som får mm. Mme-barn begynner ofte tidligere med grøt. Men jeg holder meg ennå bare til en teskje,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå