Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Hei. Jeg har noen spm. ang. tiden etter keisersnittet. 1) Har det gått greit med amming? Eller har dette vært et problem? 2) Er det noen som har hatt komplikasjoner under keisersnittet? 3) Har noen av dere fått infeksjoner i såret? 4) Hvor lang tid tok det å kommet tilbake til "normalen" i kroppen? Håper noen kan gi meg svar på dette!
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 1) Ikke noe problem med amming. Fikk melk etter 2 døgn. 2) Ingen komplikasjoner, bortsett fra at blodtrykket falt litt under selve operasjonen, men dette korrigerte de. Mistet 1,2 liter blod noe som er i meste laget. Var derfor slapp og uvel det første døgnet. (Men, jeg har også mistet mye blod under vanlige fødsler). 3) Er nå 18 dager siden ks og har så langt ikke fått infeksjon, så jeg håper og tror at det går bra. 4) Var ute å gikk lang tur 14 dager etter operasjonen og det gikk bra. Kan ikke løfte ting som veier mer enn 5-7 kg, men er ellers helt bra. Har ikke tatt lengre tid å bli "normal" enn etter de vaginale fødslene.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 1) Ingen problemer 2) Nei 3) Nei 4) Jeg var tilbake til normalen igjen nesten med engang, men jeg la på meg veldig lite under svangerskapet, så jeg hadde ikke noe å ta av!
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 ...glemte litt på spørsmål 4: var i helt fin form igjen etter en uke. Det er helt utrolig hvor fort du kommer deg. Når jeg var oppe å gikk første gang etter KS, så tenkte at dette kommer jo aldri til å gå, men man merker så utrolig forskjell fra dag til dag!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 1) Amming var ikke noe problem. Jeg fikk melk etter tre døgn og ammet sønnen min problemfritt til han var 15 måneder :-) 2) Nei, ikke under selve keisersnittet 3) Ja. Såret væsket i mange uker og jeg måtte på sykehuset for å få drenert såret. Det er nå 2 år siden mitt keisersnitt og jeg har fremdeles vondt i arret. Dette skyldes sannsynligvis sammenvoksninger i arret og det er mulig jeg må få korrigert problemet kirurgisk. Jeg har lest at sjansen for komplikasjoner er mindre med et planlagt keisersnitt, mitt var et hastekeisersnitt etter en lang fødsel. 4) Det tok 5-6 uker før de verste smertene i arret gav seg (pga komplikasjonene jeg hadde). Det tok mange måneder før jeg følte meg 'normal' igjen i kroppen, til tross for at jeg var i veldig god form før fødselen. Jeg fødte mitt andre barn vaginalt for tre måneder siden og jeg kom meg mye mye raskere etter denne fødselen.
lurengren Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Hei. Mitt tredje barn var planlagt k.s etter tidligere marerittfødsler. Ingen komplikasjoner eller infeksjoner. Melk 2.dag.' Litt smerter en uke i fin form etter to uker. Fullammet for 1. gang i 8 mnd, ammer masse ennå..1 år etter. Ikke ammet mer enn 3 mnd tidligere....fikk det ikke til...lite hjelp på k.k deprimert og skadet etter naturlig!!!!! fødsel. K.S ER GUDS gavre til kvinner:-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Enig med deg, lurengren; KS ER faktisk guds gave til kvinnen (og til mannen som slipper å ha sex med et sprengt underliv..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå