Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke dømme noen her og ønsker ikke å kritisere heller... Men jeg forstår virkelig ikke dere som tar dere øl,vin osv når dere ammer (Da mener jeg ikke de som pumper ut og kaster melken). Er dere ikke redd for hvilke effekter dette kan ha på babyen, både på kort og lang sikt?? Melken får jo samme promille som deg. Jeg tørr ikke røre alkohol en gang jeg...

Ønsker ikke å provosere noen med dette!!! Vil bare prøve å skjønne det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ufarlig å amme etter et glass vin. Er mange av oss her inne som gjør det. Men har respekt for de som velger å ikke gjøre det. Men jeg har ikke vært redd for å påvirke barnet. Da er jeg mer redd for eksos, miljøgifter, effekten av å tyte unger med halvfabrikat, stråling fra mobiltelefon, trådløst internett osv osv osv..

Skrevet

Du trenger jo ikke å pumpe ut og kaste melken da. Når alkoholen forsvinner fra blodet så går den ut av melken også. Hvis det var det som var poenget? Ellers så er det jo bare å vente noen timer med den derre amminga. Ungen har tar da ikke skade av en flaske eller 10.

Skrevet

Mente å pumpe og kaste for å lette melkespreng... Man må jo vente en del timer da iså fall. Er vel 3 timer etter et glass vin tror jeg??!!

Skrevet

Jeg har ikke ventet. Så lenge jeg ikke føler meg beruset så ammer jeg. Kan mann kjøre bil, kan man amme sies det..

men du, du er kjempeflink om du ikke vil drikke! det er ikke noe feil i det!

Skrevet

Tja, jeg vet ikke... Føler at en baby er alt for liten til å få i seg alkohol og bryte det ned... En del av de tingene du nevner er jo noe man ikker har så stor inflytelse på som enkeltperson (eksos, miljøgifter osv).

Men synes du det er verre å gi ungen en porsjon torosuppe enn å gi en baby alkohol gjennom melken??

Skrevet

Takk, men det er ikke noe jeg gjør for å være flink, føler bare ikke det behovet for alkohol liksom..

Skrevet

jeg gjorde vel heller ikke det i begynnelsen. Nå vet ikke jeg hvor gammel din er, jeg har en på 6 mnd og når han legger seg på kvelden er det endel timer til han skal ammes igjen, så jeg tenker veldig lite over det når jeg tar meg et glass. Syns det er utrolig deilig å slappe av med et glass rødvin på kvelden.

Skrevet

og ja, jeg syns det er verre å spise halvfabrikat enn å amme etter et glass vin. og all besprøytning på frukt og grønnsaker.. det overføres vel også via melken? jeg spise nesten kun økologisk. og jeg syns det er kjipt å tenke på den forurensede luften vi får ned i lungene våre, og hvordan det skal gå med denne jorda vi bor på om vi ikke skjerper oss vi mennesker.

er mye man kan være bekymra for som mamma desverre:( det er nå disse tingene jeg bekymrer meg for, vi er alle ulike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...