Mamsen&2Gull Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Hei! Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her... Er det noen her som sliter med legginga på kvelden? Jeg sliter ihvertfall. Føles som at det er bare meg i hele verden som sliter... Prøver å gjøre det beste ut av både kveldsstellet og legginga, men det ender som regel opp med at han hyler og skriker.. Å det er jo ikke noe trivelig. Han får flaske med melk i når han legger seg i senga.. Ellers så ligger jeg på gulvet til han har sovnet, og når jeg skal liste meg ut, så våkner han.. Begynner å legge han tidlig, men bruker opp mot to timer for å få han til å sovne.. han er forresten 1,6 år.. Han har ligget mye sammen med oss, men nå kjenner jeg at jeg er lei av det.. Non som har noen tips eller råd????
Trollmora Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Hvis du virkelig ønsker en forandring så må du være forberet på litt gråt! Mitt forslag er å kutte ut melkeflasken, det er mye sukker i melk. Bruker han smokk? Legg han i sengen, gjerne etter en sang, kos og si god natt. Gå deretter ut av rommet. Du kan ev sette deg på en stol utenfor døren, med døren noe åpen sånn at han vet du er der. Hver gang han skriker går du inn, legger ham ned i sengen og sier god natt. Forbered deg på at du må inn mange ganger, men hold ut ) Viktig å vise ham at han ikke er helt forlatt, men ikke legg deg ved siden av. Når det går bedre kan du flytte stolen ut av synsfeltet hans( feks kveld 2 eller 3) , og lukke døren mer igjen. Tilslutt vil det ikke være nødvendig å sitte utenfor døren heller. Regn med att det kan ta tid, oftest flere kvelder på rad, så det beste er at du er opplagt. Har du noen som kan hjelpe deg? Barnefaren? Starter på en helgekveld så er du kanskje litt mer opplagt til å "tåle" gråtingen. Det viktigste er at du viser at det er du som bestemmer og ikke han. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå