Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Gullet blir 1 år denne måneden. Hun skal begynne i barnehage 1.februar. Har vi krav på noe kontantstøtte i 2 mnd? Er det noe vits i å søke?
cashewnøtta Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Da har dere vel krav på kont.støtte i januar! Jeg ville søkt, er jo 3300kr eller noe, kommer godt med i januarsalget:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Ja, så absolutt! Du har krav t.o.m måneden ETTER barnet har startet i barnehagen. Dvs. du får t.o.m mars 2007 - 3 måneder. Mitt barn starta i barnehage i september i år, og siste utbetaling var i slutten av oktober.
cashewnøtta Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Klippet dette fra nav.no sine sider: "Kontantstøtte ytes fra og med kalendermåneden etter at rett til kontantstøtte inntrer, til og med den kalendermåned rett til kontantstøtte faller bort" Dvs at du har rett til støtte i januar og februar.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Nei, hun har rett t.o.m mars. nav.no skriver: ...'til og med den kalendermåned rett til kontantstøtte faller bort'. Hennes kontantstøtte faller bort i mars, og hun har dermed rett til kontantstøtte i mars også. Slik jeg fikk, og fikk forklart da jeg ringte for å 'si opp' min kontantstøtte. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Feil. Rett til kontantstøtte faller bort når barnet begynner i barnehage og barnet begynner i barnehage i februar. Hun får kun for januar og februar. Kun ut den mnd barnet begynner i barnehage. Hvis du har fått for mnd etter at barnet har begynt må du regne med at det er en feilutbetaling og du må betale tilbake.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Ikke feil iflølge mitt trygdekontor. Der fikk jeg bet. tom. måneden etter at barnet startet. Dette var ikke en feilutbetaling ifølge saksbehandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå