Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg veldig til å bli mor selvfølgelig, men jeg gruer meg veldig til å være så mye alene. Samboeren min er nemlig sjømann og skal ikke ha noen permisjon fra arbeidet heller...så han vil være borte to uker, og så hjemme to uker:-(Er det flere som har det som meg, så kom gjerne med noen råd, litt forståelse eller no...det ville jeg satt pris på.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7322013-far-jobber-p%C3%A5-b%C3%A5t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

jeg har det akkurat som du...samboeren min jobber på svalbard nå,og han er 14 dager hjemme,og 14 dager borte. det er iallefall det som er meningen,men det siste halve året har han jobbet 3 uker,og bare hatt ei friuke. Vi har fraførav en sønn på snart 4 år,og pappan har alltid vært pendler.det kan være tongt ...og litt ensomt,til tider,men som med allt annet blir man vant til det.Gutten vår vet at pappa er hjemme når han er hjemme,og er borte når han er på jobb!

Jeg synes det er hærlig når han kommer hjem ,men også veldig greit når han drar.man er liksom vant til å være alene,og man vet jo alltid at han kommer hjem....

er slitsomt å gå høygravid alene synes jeg,særlig med tanke på at fødselen faktisk kan starte mens han er på jobb!

vi har holdt sammen i 9,og han har stortsett alltid jobbet som han gjør nå,så for min del ville jeg ikke klart at han skulle kommet hjem hver eneste dag kl 16.00

men tenk på at du blir ikke alene i den forstand,du har babyen,og det er ingen sak å være "alenemamma" slik som meg og deg,og maaange med oss!

masse lykke til! :))

Jeg må si jeg synes dere er sterke som er alenemødre 50% eller mer av tiden. Jeg synes det er kjedelig når samboeren min er borte en helg. Full forståelse fra min side, med andre ord. Dette skal du nok klare. Tenk på de to ukene han er hjemme, med masse tid til deg og barn:-)

Hører egentlig til i Januar klubben (termin 28/1 så jeg sniker meg litt inn her også) :0)

Min sambo har samme turnus som deg, og har hatt det i flere år. Vi venter vår første nå. Har det litt som deg, gleder meg til å bli mor men gruer litt for å være "alene" når han skal på jobb. Men det blir vel en vane det også, pluss at han vil være 100% tilstede for oss når vi er hjemme :0)

Er heldig da, for han blir hjemme hele januar og februar. Det er jeg veldig glad for, for da får vi liksom gått oss til. Er jo litt skummelt og nytt dette også.

Jeg er i samme situasjon, min samboer jobber også turnus og bor 50% av tiden i Nord-Norge. Vi har hatt det sånn lenge, og det er helt klart en vane. Synes det er en veldig grei løsning, da er han 100% hjemme når han først er hjemme. Det er sunt å kunne savne hverandre også, forholde blir mye mer spennendene og romantisk!!:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...