Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Jeg er bare i uke 17 og har ikke fått så mye mage ennå, men jeg opplever likevel at venner og familie kommer bort å klapper og stryker på magen min... Jeg synes dette er veldig ubehagelig, men får meg liksom ikke til å be de om å la være heller...
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Ja, er ikke uvanlig det. Blir kanskje bedre etterhvert som magen blir større og det blir mer stas å vise den frem? Jeg syntes i allefall det ble lettere etterhvert i forrige svangerskap, men dette er jo opp til hver enkelt.. Kan jo si ifra hvis det blir for plagsomt da..
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 den nye kjærsten til stefaren min strøk meg på magen her en dag..da ble jeg litt satt ut..jeg har en god kul,men likevel..jeg er 16 uker..hmm..jaja..noen er jo litt rare da..de syns vel bare det er morro--
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 bare mamma,pappa og sambo som gjør det til meg..også noen venninner da..er ikke noen andre som har gjort det enda...men hadde noen gjort det som jeg ikke kjente så godt hadde jeg nok ikke likt det så veldig mye...er jo magen min liksom...trenger ikke komme å ta på den selv om det er et lite knøtt inni der...hadde ikke turt det selv om jeg ikke kjente personen godt..
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Jeg er i uke 19 nå og har ikke opplevd dette så mange ganger enda. Føles veldig rart enda. Har ikke noe imot det - men det er så uvirkelig for meg enda at det er jeg som har kul på magen for å si det sånn... Jeg regner egentlig med at det vil føles litt rart framover også - vi er jo ikke så veldig vant med å ta på / bli tatt på her i landet!?!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 er 18+6 har hatt litt mage.Synes det er litt ekkelt faktisk når de tar på den.Noen går greit men at noen vil ta og stryke på den...da får jeg en ekkel følelse.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Mjaaaa men ikke så mye som jeg tidligere fryktet. Synes ikke det er supermoro akkurat, føles litt som de står og hopper på mine intimgrenser. Det er når vilt fremmede tar seg til rette jeg reagerer mest, familie og nære venner er helt greit (men de spør som regel først). Jeg sa ifra til en kar på jobben at jeg ikke likte det, det gikk greit det. Det har ikke blitt direkte ubehagelig før julebordet jeg var på nå på fredag, fulle mennesker rundt gravid dame passer ikke helt. ALLE skulle klappe og stryke og klemme meg og kommentere...det ble litt mye :-/ (Kanskje fordi det bare var jeg som var edru hehe)
rampen_ Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Akkurat det der har ikke jeg noe problemer med... det er ikke så veldig mange som i det hele tatt har tatt på magen, da... men når det er folk jeg kjenner så er det HELT ok... men om det har vært villt fremmede mennesker, så har det vært meget rart synes jeg... ingen som gjør det vel???
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 Joda, det er nok det :-/ Typisk for eldre damer som kanskje ikke husker hvordan det var. Tror de synes det er så hyggelig at de ikke klarer å styre seg, men jeg skvetter jo til da.
~ Nuttemor~ Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Har ikke så veldig synlig mage enda jeg, så foreløpig har ingen prøvd seg.... MEN vet jeg ikke kommer til og like at folk skal kjenne uten og få tillatelse først, er nemlig ikke så veldig "fysisk" av meg. Er vel ikke så lett og bare dytte bort hånda når den først er på magen, heller. Hadde vært litt moro og kjent tilbake på magen til den som gjør det, for å se reaksjonen:)
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #11 Skrevet 3. desember 2006 Stadig vekk tar folk meg på magen.... Var på julebord på torsdag og da kom en fremmed mann bort og tok meg på magen og sa: Utrolig sexy..... Vel, kan si jeg ble litt paff..... Kjente ikke karen engang.... At familie, venner og kollegaer kjenner plager meg ikke ;o))
Lone35 =0) Skrevet 3. desember 2006 #12 Skrevet 3. desember 2006 En lærer på skolen hvor jeg jobber strøk meg i forbifarten over magen her en dag. Gubben er over seksti (men hyggelig), synes likevel det er litt drøyt å ta på andre folk når det ikke er en naturlig foranledning. -Nære venner og familie er helt ok, når de spør eller du treffer dem igjen etter atskillelse. Vi får si ifra jenter. Det eneste som hjelper tror jeg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. desember 2006 #13 Skrevet 3. desember 2006 Synes det er koselig at familien vil ta på, ikke så ofte vi ser dem (bor langt unna) men kommer det fremmede og vil ta, så reagerer jeg! Det liker jeg bare ikke, og det er ikke naturlig for meg heller.
-Aimee- Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 Ja, jeg synes det er mange som er borti magen min. Du begynner å bli stor ser jeg sier de. Og skal jeg være helt ærlig så er jeg faktisk ikke så glad i det... Selvfølgelig greit med familie og sånn, men ikke alle og en hver nei... Er forresten 25 uker nå.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #15 Skrevet 3. desember 2006 Jeg synes det er en utrolig uting å ta folk - gravide eller ikke - på magen uten å spørre om det er greit først. Jeg gjør det aldri! Sist jeg var gravid fikk jeg nærmest høre av en venninne at det var latterlig å synes det gjorde noe at folk tok meg på magen, men vi er da forskjellige! Det skal også legges til at hun aldri har vært gravid og hatt en mage som tilsynelatende er "fritt vilt". Jeg har tatt folk tilbake på magen når de har klappet på min mage uten å spørre. Tror de blir litt paffe....
doble Skrevet 3. desember 2006 #16 Skrevet 3. desember 2006 Ikke ennå...for magen min har ikke kommet..er bare i uke 13 da. (tror jeg hadde mer mage i uke 6/7, enn jeg har nå...HAHA..) Men sist gang var det mange som skulle ta og kjenne på meg hele tiden! Ble litt plagsomt ja!! Og etter fødselen blir det verre.... ALLE skulle liksom tre nesa neddi puppene mine mens babyen spiste.. Svigermor var verst..Hi Hi.. Men ikke så gøy når andre menn som jeg nesten ikke kjente (kompiser til mannen min ol..) skulle såååå nærme, og se på den lille. Men er jo litt sårbar el følsom etter en fødsel og... huff..HeHe;)
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #17 Skrevet 3. desember 2006 Kjønner ikke hvorfor mange syns det er så plagsomt jeg, i alle fall ikke så lenge det bare er familie og nære venner.
Trillet Skrevet 3. desember 2006 #19 Skrevet 3. desember 2006 hmm... De som har tatt meg på magen har ikke plaget meg noe.. Har bare syntes det har vært koselig... Nå har jeg fått et anderledes syn på min egen kropp etter jeg ble gravid.. Før hadde jeg TUSEN komplekser for alt med kroppen min, mens jeg nå for første gang faktisk liker det jeg ser. Derfor tror jeg at jeg synes det er greit at folk tar meg på magen, fordi jeg liker den så godt selv... Jeg vet ikke.. Kan jo hende jeg blir mektig lei etterhvert da!!!!!!
Morango 29.05.2007 Skrevet 3. desember 2006 #20 Skrevet 3. desember 2006 Jeg er 15 uker og samboeren kan ikke få strøket nok under navlen min. Det vises ikke enda...jeg synes det er søtt av han. Som om han vil kommunisere med den lille. Jeg er en av de som tar på mager til venner og familie som skal ha barn. så jeg må nok regne med å bli litt strøket jeg og. Smil.
mammarie Skrevet 3. desember 2006 #21 Skrevet 3. desember 2006 må si jeg frykter dette selv.. er bare 3mnd ennå, har såvidt mage.. når vi fortalte det til svigerfar, hadde han sakt til mannen min i tlf: "så gøy, jeg gleder meg til jeg kan kose med magen å kjenne at den sparker" jeg syntes da og synes ennå at det virker motbydelig.. kjempekoslig sviger altså, men det byr meg rett og slett i mot.. det samme med andre egnetlig... mannen min, mora mi og noen veninner er for så vidt greit- men det er veldig privat vil jeg si.... meeen ting kan jo forandre seg:) ser det bare ikke formeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå