Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Du? Han? Begge i fellesskap? Søsken? Andre? Hva gjør du hvis barnefaren nekter å ta det navnet dere ønsker? Eller har bestemt seg for et navn du absolutt ikke vil ha?
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Jeg blir alene jeg da, så jeg er kanskje ikke den rette til å svare på dette. Men her er det jeg som bestemmer. Mitt etternavn også. Jeg tror nok det er lurt for noen å møtes på midten i sånne saker.
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Vi møtes på midten ja!! Ville aldrig tatt en navn han ikke liker:-) . men vi er enig om hannes etternavn da mitt er så vanlig at det er kjedelig:-).. vi begynner å bli enig om navn å.. deilig...
Minnie_Moon Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Foreløpig er vi enige om de forslagene vi har, så vi får se da når det kommer til stykket :-)
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Vi blir enige tilslutt. Fint at man har så mange måneder på seg, slik at det til slutt dukker opp navn som begge liker. Blir feil hvis den ene absolutt ikke liker et navn..
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Mannen, barn og jeg var enige ;o)) Heldigvis for det.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 vi møtes på halvveien..=)
~mommi~ Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 vi snakket om navn, og fant noen vi begge likte. så snakka vi sammen til vi fant et av hver vi liktebegge to. så her var vi sammen om det ja
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 vi bestemmer nok dette sammen...blir litt feil for oss om den ene ska bestemme liksom....
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Vi skal følge meksikansk tradisjon, så dersom det blir ein son kjem han til å få namnet til mannen min. Det er heilt greit fordi mannen min har eit kjempefint namn. Men eg hadde sett meg imot det dersom han heitte Oswaldo eller eit "merkeleg" spansk namn. Jentenamnet har vi kome fram til i lag. Det må jo vere eit namn som passar på spansk/engelsk/norsk - så det gjer jo at mange "norske" namn blir utelukka. Mannen min er så glad i Constanza, eg likte det ikkje så godt i byrjinga, men med litt fornorsking (Constanse) og eit anna namn foran har vi forelska oss i det begge to. Nesten så eg håper det er ei jente berre så vi kan bruke det namnet!!
Milimi Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 Her er det faktisk storebroren på 2 1/2 som ahr bestemt
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Her bestemte vi begge to navnene.Min sambor ville så gjerne oppkalle,men synes vi blir litt avhengig på et viss av det da.Så vi fant to navn som begge likt og sånn ble det.Bare og vente og se hvilket kjønn det blir nå.
mamseeeen Skrevet 3. desember 2006 #13 Skrevet 3. desember 2006 her i huset er det mannen som bestemmer denne gang! jeg bestemte sist, men vi er selvfølgelig enige... verken han eller jeg hadde tatt et navn hvis en av oss ikke likte det=) så denne gangen kommer lille Tora, fra før av har vi ei jente som heter Levie!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 june 85- he he..måtte le når jeg ser at sønnen din på 2,5 har fått bestemme. Vi har nemlig spurt vår sønn flere ganger om å komme med forslag, han er også 2,5 år. Først var det Camomilla.....når vi fikk vite at det var en gutt, sa han: "Han kan hete Jente! "...og etter det har han stått fast med navnet: camomilla! De andre forslagene som vi kommer med sier han bare: "Neeeeeeei, gåkke ann!" Så lite snnsynlig at denne familien blir enige!!!!
-Aimee- Skrevet 3. desember 2006 #15 Skrevet 3. desember 2006 Her prøver vi å bli enige... Guttenavn er vanskeligere enn jentanavn synes vi. Jeg vil ikke ha oppkalling, han vil... På jentene vi har fra før, kom mannen på navnet til førstemann og jeg kom på navn til andremann, men vi var selvfølgelig helt enige i forslagene...
Milimi Skrevet 3. desember 2006 #16 Skrevet 3. desember 2006 men gutten vår sa mens eg å min mor satt å diskuterte noen helt andre navn - nei, lillebroren min ska hetta Kasper!!! så då bler d d
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 3. desember 2006 #17 Skrevet 3. desember 2006 Det er noe vi begge to må bli enige om men heldigvis så har jeg og samboer ganske lik smak...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. desember 2006 #18 Skrevet 3. desember 2006 Vi gir oss ikke før vi begge er helt enige om navn!!! Jeg vil ikke ha et navn på barnet, der pappan har blitt overtalt til å godta det. Bedre da at han også liker det fra starten. Og gutten vår har ikke så mye å si, siden han bare er 2...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #19 Skrevet 3. desember 2006 Jeg synes begge bør være enige og like navnet. På de to første var det fort gjort å finne navn, men vi sliter litt nå med den tredje. Navneprosessen tar tid. Vi hadde funnet guttenavn, men så viser det seg atdet er ei jente...
Regnbuemor til 2 Skrevet 3. desember 2006 #20 Skrevet 3. desember 2006 Vi sliter litt med det med navn vi nå. Vi hadde noen gutte og jentenavn sist. Og da vi fødte jenta vår så vi på hverandre og sa Ronja, i munnen på hveandre. Dette var ikke et av navnene vi hadde på lista vår. Nå har vi noen navn fra den lista, og så har vi et dobbelt guttenavn som vi syntes er veldig fint. Det er oppkalling navn. Men min far har satt seg totalt på bakbena... uff... Så vi vet ikke helt, om det blir gutt, om vi skal trosse min far. Kanskje dukker det opp et navn i fødselsøyeblikket slik som sist. Men at vi er enige er en selvfølge. Hvem som i utgangspunktet kommer med forslaget er helt uvesentlig.
doble Skrevet 3. desember 2006 #22 Skrevet 3. desember 2006 Jeg bestemte sist, så denne gang ville han velge navn... Må si jeg er en smule spent.. Men han velger nok ikke noen helt frika navn...kjenner han såpass! Jeg har vel Veto rett.....tror jeg...
Forskeren Skrevet 4. desember 2006 #23 Skrevet 4. desember 2006 Vi har ganske lik smak, heldigvis. Men vi trumfer ikke gjennom et navn den andre ikke liker. Tror vi klarer å bli enige denne gangen også. Hans etternavn, vi er gift, jeg har også det. Altså, VÅRT etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå