Gå til innhold

Sover dårlig om natten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 4uker nå. Og de siste netterne har han våknet hver time ca for å spise. Får bare brystmelk, men lurer på å gi han en flaske erstatning før vi legger oss om kvelden!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er nok ikke sulten så ofte, han vil nok "bare" ha pupp:-) Det er helt vanlig, forsøk om du kan roe ham på annet vis, tar han smokk? Ikke gi erstatning om du ikke trenger, hør med de på ammedebatten, de er veldig flinke:-)

Skrevet

sikkert bare øke døgn...det roer seg snart igjen...de øker titt og ofte. :)

Skrevet

Hei!

Først og fremst: Spiser han like ofte om dagen? Hvis ikke har jeg god erfaring med å vekke baby om dagen ca annenhver time for å amme. Dette, i tillegg til å håndpumpe seg etter hvert måltid, øker produksjonen, og følgelig blir babyen din mettere, og dermed kanskje sover bedre om natten.

MEN: mitt fjerde barn har dette ikke fungert for. Han ville ha mat konstant! Jeg hadde ikke overskudd til å pumpe engang, og vet at han fikk i seg mer enn nok, da han gikk opp omlag 300 g i uken de første ukene.

Jeg ga ham derfor flaske med mme om kvelden fra han var cirka 7 uker (tar jeg ikke helt feil, mulig han var 8 eller ...) Resultatet har vært fantastisk! Nå sover han mellom 5 og 7 timer i strekk! Noen dager pumper jeg meg om morgenen og gir han flasken om kvelden.

Mitt råd til deg er derfor først og fremst å gi ham mye på dagen. Fungerer ikke dette, ville jeg forsøkt mme.

Lykke til!

Skrevet

Hei - jeg råder deg absolutt til å gi nurket litt morsmelktillegg om kvelden. Det er helt sikkert ikke mye han trenger, kanskje 40-50 ml.

Jeg gjorde det fra min gutt var 6 uker men hadde gjort det tidligere hvis noen hadde sagt at det var et alternativ,

min mening er at vi generelt er altfor oppsatte på å prøve alt annet først og helsesøsteren fikk meg til å føle meg skikkelig dårlig som "måtte" ty til tillegg når jeg hadde melk i massevis. Gutten min hadde mye vondt i magen de tre første månedene fordi han slukte luft når han drakk av puppen. For min del var det utroig stressende å pumpe seg når han gråt så ta fikk han tillegg. Og det gjør jeg neste gang også uten tvil.

Lykke til

Hilsen engasjert mamma til gutt på 7 mnd, på vei med nr2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...