___ Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Jeg fikk nettopp beskjed om at en onkel av meg er død i dag. Begravensen blir når jeg har ca 2 1/2 uke til termin. Det er vell 5 timer kjøring hver vei, men jeg skulle gjerne dra. Er litt redd det ikke vil komme så mange andre heller, desuten ville det bety en del for min far. Da jeg fikk jenta mi for ca 2 år siden tok det ca 2 døgn fra jeg var sikker på at jeg hadde rier til jenta var født, så sansynligvis tar det litt tid denne gangen også. Formen er bra, selv om jeg er sliten og trøtt og at jeg har en del plagsomme kynnere. Hadde jeg kunnet velge ville jeg vlgt å fly, men det får jeg ikke så tett opp til termin. Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Er det virkelig ikke noe annet fødested i nærheten av dette stedet begravelsen da? Det er stor forskjell på 5 timers reisevei og 5 timer fra nærmeste fødestue. Jeg hadde valgt å reise dersom det var andre fødesteder innen rimelighetens avstand, si 2 timer fra begravelsesstedet og reiseveien ikke er så alt for øde slik at det fins sykehus underveis. De nekter ikke fødende adgang vet du... MEN jeg ville bare gjort det hvis det var veldig viktig for meg. Andre skjønner nok godt unskyldningen med at du er rett ved termin da, eller burde skjønne det da. For å si det sånn, hvis jeg følte det var viktig nok hadde jeg dratt ut på tur med en hendig oversikt over fødesteder langs traseet og den berømmelige fødebagen. Men så er jeg litt sånn som tenker at ting sikkert går bra da...
Beatej80 Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville tatt med meg fødebagen og reist i begravelsen tror jeg, men det spørs jo også hvor dette er, om det er langt til nærmeste sykehus osv. Er det sykehus/fødested i nærheten så er det jo greit.. Ellers tror jeg alle skjønner at du ikke kommer pga. at det er så kort tid igjen til terminen. Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for!
___ Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2006 Det er flere sykhus på veien og ingen steder er det øde så sån sett burde det ikke være noe problem. Tror heller ikke det er sån at noen tar det ille opp om jeg ikke kommer eller blir fornermet. Det er vel heller sån at de ville sette pris på at jeg kom. Jeg tror jeg ser det litt ann. Hvordan formen utvikkler seg, om jeg kan greie det på en dag eller om jeg må overnatte osv. Takk for innspill. Godt å høre at jeg ikke er helt sprø som vurderer å dra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå