Gå til innhold

juleforberedelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag har jeg handlet julegaver og pakt pepperkakedeig. Skal stikke de ut i mårra. Gleder meg. Hadde julemusikk på full guffe og koste meg glugg. Nå sitter jeg og spiser manadriner og har skikkelig julefølelse med alt julelyset rundt omkring i huset. Gleder meg veldig til jul :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

supre tider!! beste tiden å vente baby på...masse jule kos og så masse baby kos rett etter på. Blir som to juler etter hverandre.

Skrevet

ja jeg har gledet meg til jul lenge. Gleder meg til pepperkakelukten som kommer i huset når jeg skal steke kakene. Jeg blir så utrolig barnslig i jula. Mannen min har sagt at han ønsker seg bilbane til "babyen" til jul,...hehe. Endelig har han en unnskyldning til å kjøpe en bilbane....

Skrevet

Hei.

Bare et spørsmål.

Har hengt opp julestjernen og slikt, lurer bare på når julegardinene skal opp. Er det litt nærmere jul?

Skrevet

Hei..

Jeg har hengt opp julegardinene jeg, bruker å gjøre d til første søndag i advent...ellers blir det jo så kort tid å ha de oppe... Åhhh..d ble så koselig atte...

Skrevet

takker for svar. Da går mine også opp i dag... :-)

Skrevet

Det er jo en smakssak..

Vi har ikke egne julegardiner, vi..

Har bare framme adventsstjerna og adventsstakene nå + et fint kubbelys jeg fikk i gave. Julepynten skal fram lillejulaften :)

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt frem julepynt enda, bortsett fra adventsstake og sånne lys i vinduet + julestjerne. Det øsepøser regn hos meg nå da.....gir liksom ikke helt den samme julestemningen....gleder meg til det begynner å snø.

Skrevet

Jeg som hadde gledd meg sånn til å adventspynte den kjempeflotte spisestua mi... (åpen løsning mot stua), men så driver vi og pusser opp køjkkenet (fullrenovering) og spisestua er full av pappesker, midlertidige løsninger, skjærefjøl og kokeplate på bordet osv.

'

MEN stua har jeg adventspynta :) Noe som for oss betyr å gjemme vekk den oransje stilen, ta frem lilla løpere, lilla lys, adventsstake, telys overalt, noen gullstjerner her og der, adventsstjerne i vinduet. Så det er litt stemning her ja, til tross for det fullstendige fraværet av vintervær...

Hos oss bruker vi vanligvis å pynte til jul 22. eller 23. desember, og så pynter jeg og min mann juletreet sent på kvelden lillejulaften. Men iår tar vi det litt tidligere pga den litt uforutsigbare situasjonen rundt fødselstidspunkt. Har fått beskjed om at ting kan skje fra imorra til termin, så... det blir nok utskifting fra advent til jul allerede rundt 15.des.

Jeg syns mye av det magiske med selve julehøytiden forsvinner hvis man pynter allerede i starten av desember... dessuten er jeg litt for å bruke adventstiden til juleforberedelser, for å bygge opp forventningene til julaften :)

Skrevet

Gleder meg til jul!!!! Har fått opp julegardiner og snart blir det stjerne i vinduet også. Har bare så vidt begynt med julegaver, men gleder meg til å handle inn. Hvertfall så lenge jeg klarer å gå flere timer uten vondt i rygg eller bekken, hurra!

Var hos jordmor i dag og har fått streng beskjed meg å ta det med ro og slappe av fremover. Har jo nylig flytta, så da er det bare å fordele julegavehandling og ordning i hjemmet godt utover dagene fremover. Vil så gjerne gjøre alt på en gang slik at det er klart, men det er godt terminen er 21. januar - slik at det er noen dager på nyåret også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...