Gå til innhold

noen som røyker??


♥Hilde & Emilie♥

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som røyker????

Jeg har røyka ca 15 om dagen (variert litt da men)...........og nå har jeg kommet meg ned i 4-5 pr. dag.

Men klarer ikke og bare legge det fra meg...selv om jeg hater denna røyken,å spesielt nå som jeg er gravid da!!!!!

Flere som har problemer med det? og er det noen som har noen gode råd for å kutte ut denna h....... røyken????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være en motivasjon å kutte røyke nå når du er gravid vel??

det gjorde jeg umiddelbart når jeg fant ut at jeg var gravid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg!

Røykte også mye, men har begrenset meg mye nå. Røyker ca 4- 5 røyk til dagen. Har litt dårlig samvittighet. Har planlagt å slutte da... Har helt sluttet å røyke på jobben, røyker bare om kvelden!

Drikker vann når jeg må ha røyk:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart det burde være en stor motivasjon for å slutte og røyke når en er gravid!!!!!!!!

Men er ikke så lett....ikke for meg i hvertfall!!!!!

Jeg røyker heller ikke når jeg er på jobb.....får prøve og kutte ut røyken hjemme også........vil jo ikke skade barnet!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...sorry alltså..

..men att det i dagens samhælle fortsatt finns folk som røker under graviditeten, kan jag inte fatta og begripa.

 

Har du inte fått info. fra helsestation/lege om vad som sker med DITT barn så fort du tar en cigg???Ting er ju forska på og vetenskapligt bevisat.

Jag personligen tycker det er ren egoisme fra dem som røyker under graviditet...

 

Sorry jag e hård men, er den en ting jag har meget svårt før så er det akkurat detta!!!

 

Lycke till vidare med graviditeten og røykeslutt, borde inte vara ett problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også røyka ca 15 pr. dag, men har nå kuttet til ca 5 pr. dag. Planen er å røyke opp den røyken jeg har igjen, og deretter slutte helt. Håper jeg klarer det, men har jo ingen garanti. Har kjøpt meg babygulrøtter, og knasker slike når røyksuget melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sluttet for noen mnd siden fordi jeg prøver å bli gravid. Hadde røyka 15-20 pr dag i en del år.

Jeg vil bare si til dere som prøver å slutte at det er gruuuusomt de første dagene, det er virkelig til å bli gal av. Holdt på å rive av tapeten selv, og fikk noen "anfall" hvor jeg både lo og gråt på en gang. MEN: Hvis dere bare klarer å holde ut og komme dere igjennom de første 5-7 dagene, så blir det MYE lettere, gradvis lettere og lettere for hver dag etter dette. Ikke gi dere, og ikke gi opp hvis dere har en "glipp". Har hatt noen glipper jeg også, tar en røyk i blant sammen med mine søsken som røyker og på ferie i sommer flippa jeg litt ut og kjøpte meg en pakke. Så jeg innser at lysten på røyk blir nok aldri heeelt borte. Men den blir til å leve med, til å holde under noenlunde kontroll i allefall. Ønsker dere lykke til, gjør det for dere selv og for babyene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg så på meg selv som evig røyker for 5 månder siden..Trodde ALDRI jeg kom til å slutte.

 

Jeg var ei skikkelig røyke-tøs..hehe MEN!! Har sluttet!! Jeg begynte med å snuse sånne små poser..Smakte drit i begynnelsen, men minka veldig på røyksuget. Og deretter trappet jeg mer og mer ned på den også..Snuser 2 poser til dagen nå. Og er kjempe stolt for det!! Og målet er å være snusfri på nyåret. Noe jeg vet jeg skal klare!!

 

Kjempe lykke til, jenter!! Den stoltheten en kjenner når enn har vunnet over noe så idiotisk som røyken, er hvert ALT av frustrasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.. Dette er ikke bra. Jeg røyka selv 20 røyk om dagen før jeg ble gravid med førstemann. I helgene ble det over 40 røyk hvis jeg drakk. Slutta på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid, og det gikk i grunn ganske greit. Kjøpte sånne tyrkisk pepper-kjærligheter da.. Så hver gang jeg var i en "setting" hvor jeg vanligvis røyket spiste jeg en kjærlighet. Det hjalp å ha noe i handa og munnen liksom.

 

Når det er sagt så slutta jeg aldri å tenke på røyk, og da jeg sluttet å amme tok jeg en røyk igjen;) Da var datteren min 1 år og 2 uker gammel da, så hadde vært leeenge uten røyk! Har festrøyka siden den tid (1,5 år siden), men aldri begynt fast. Nå er jeg gravid igjen og har selvfølgelig lagt røyken på hylla..

 

For meg er det en prinsippsak å ikke røyke mens jeg er gravid. Jeg vet at for hvert trekk en gravid suger i seg, så krymper fosteret seg sammen inni magen.. (Det er bevist ved å ta ultralyd av fosteret mens mammaen tenner opp en røyk.) Bare tanken på det får meg til å føle meg dårlig.

 

For hver røyk du tar deg vil også nikotinet ligge i babyens blodbane i 12 timer. Og den tanken synes jeg ikke er noe særlig. Babyen i magen min skal få ligge trygt og godt inni der uten at jeg gjør noe som kan skade ham/henne for å tilfredsstille egne behov;)

 

Men for all del, jeg skjønner at det er vanskelig.. Lykke til!! Dette greier du!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røykte før jeg ble gravid..etter jeg ble gravid har jeg angst for alt så heter røyk.. har ikke rørt noe. klarer heller ikke stå i nærheten av noen som røyker....

Har en venninne som røyker mange til dagen , gjort det gjennom hele svangerskapet... hun har også hatt MANGE komplikasjoner... men det ser ut til å gå bra...

synes det er unødvenfdig å røyke når du er gravid.. men vet det er vanskelig... jeg tenker bare på det lille inni meg... så klarer jeg å la vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka i 17 år. Men takket være Allen Carrs bok "endelig ikkerøyker for kvinner" er dette ikke ett problem lengre. Les den, garanterer at du ikke får abstinenser engang!!!! koster bare 199 på norli, en viktig investering. Kjenner mange,mange som har slutta etter å ha lest den boka!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet jeg også, tok en siste røyk etter jeg fant ut at jeg var gravid: sa bare til meg selv at dette er den siste røyken! Funka det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Røykte selv 20 sigaretter daglig. Men sluttet innen en uke etter jeg fant ut at jeg var gravid. Har funnet to sider til deg som jeg synes du bør lese:

- http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=3658

- http://www.babyverden.no/templates/Article____427.aspx

 

Skjønner hvor vanskelig det er, utrolig bra at du har klart å kutte så mye ned! Men les artiklene om og om igjen hvis de ikke påvirker deg første gangen. Finn noe å erstatte røyken med! Tenk på babyen når du røyker - jeg fikk til slutt så dårlig samvittighet at jeg slutta. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å røyke opp det jeg har igjen og så er det slutt...........!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har vel igjen 5-6 stk........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har jobbet med barn med misdannelser og jeg skal love deg at de mødrene som får barn med store misdannelser og som har røyket , ikke er særlig høye i hatten. Selv om ingen kan si at det er en direkte kobling. Tenk på den følelsen du får når du står der på sykehus med en unge på respirator med fult av slanger tilkoblet den lille kroppen. Det bør være motivasjon nok spør du meg. Sånn tenker jeg med det jeg holder med unna, den skyldfølelsen vil jeg ikke ha.

Så det er rådet mitt og jeg håper du klarer det:) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slutte meg til Yoggy og siste anonym. Dere røykere, hvordan i all verden har dere samvittighet til dette....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv røyker jeg ikke, sluttet lenge før jeg ble gravid...

Men forstår godt at dere som ikke har sluttethelt synes det er vanskelig og forstår dere....

Selv synes jeg ikke det er noe særlig, men for guds skyld..

Noen tror det er SÅÅÅ enkelt og slutte... For min del gikk det greit, men det er ikke alle det gjør det for...

Synes det er bra at dere i det minste klarer å redusere røyken såpass som dere gjør jeg... Det er ihvertfall bedre enn ingenting, også ønsker jeg alle sammen LYKKE TIL i endelig røykekutt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke kutte de siste sigarettene helt da,og så bruke nikotinplaster eller tyggis en liten periode? Det kommer jo nikotin i blodet da også,men i det minste slipper dere den ekle tjæra og røyken i lungene til lille babyen. 1 time tar det for en røyker å kvitte seg med kulldioksiden i lungene,for en baby tar det 7 timer.... det er ikke gunstig å ha utilstrekkelig tilgang til luft i 7 timer for en så liten kropp!

 

Synes dere er flinke som har dratt ned på antallet,håper dere kan klare å kutte helt så raskt som mulig! Ønsker dere lykke til!

 

Klem fra ei som nesten har mistet mamman sin til lungekreft...(og som har en død onkel av samme årsak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er mulig å fortsette å røyke når man er gravid jeg! Man får til det man bestemmer seg for! Det vet jeg. Så får man heller bli gal av nikotinsug noen uker. Finnes ikke noe mer egoistisk enn å røyke når man er gravid! At egne behov går forran det ufødte barnet er helt ufattelig,spesielt når det gjelder røyking! Dere vet da bedre nå i 2006 damer! Skam dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter å røyke når jeg sitter med en positiv test i hånda. Har aldri tatt et trekk så lenge jeg vet jeg er gravid. Såpass skal man offre! Skjønner heller ikke dem som ikke klarer å slutte. Skjønner overhodet ikke at de klarer å røyke når de er gravide, noe av det styggeste jeg ser. Også de som røyker inne med barn i huset. Det er sikikkelig FY FY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

 

Jag har klarat det genom att min man som har stöttat mig och uppmuntrat mig. Får hela tiden höra hur imponerad han är. Det hjälper. Uppmuntring är det bästa.

 

Det bästa är givetvis att sluta och det klarar du snart.

Trappa ned.

 

Alla vet att stress är verkligen inte bra för fostrer och du blir enormt stressad om du inte trappar ner(slutar).

 

Pröv och finn en jordmor som är villig till och hjälpa dig med ditt problem och som förstår.

Det tog ca 2 veckor innan jag kände att det va ok att inte röka. Då hade stressen lagt sig.

 

Röker du sammen med noen? Undvik de. Eller röker du alene? Ge dina cigaretter till någon som bestämmer när du kan röka.(gärna någon ikke rökare som aldrig kommer på att du "trenger" en cigg.)

 

Nu är jag så glad för att jag klarte det.

 

Lycka till!

 

Rökfri sedan grav-test!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst ikke graviditeten i seg selv er nok motivasjon for deg til å slutte å røyke kan jeg ikke skjønne hva som skal til for deg.......

De aller fleste gravide er veldig engstelig for alt som kan skade den lille i magen, og når vi vet så godt at røyk er skadelig kan jeg virkelig ikke skjønne at noen kan klare å fortsette å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...